علی اسدی گفت: سلیقه بازار روی آلبوم اول من تاثیرگذار بود و به همین دلیل موسیقی پاپ را انتخاب کردم اما در آلبوم بعدی که در حال ضبط است، به سمت سبک موسیقی سنتی مدرن رفتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خواننده در نشست اولین آلبوم موسیقی خود با نام «بزن بریم» اظهار کرد: من سالها موسیقی سنتی و آواز سنتی را نزد اساتید بزرگی چون استاد جواد جواهری و هنگامه اخوان گذرانده ام ، ولی به خاطر سلیقه مخاطب و همراه شدن تعداد بیشتری از سلیقه ها سعی کردیم این آلبوم را به سمت موسیقی پاپ ببریم.

او ادامه داد: این آلبوم به گونه ای طراحی شده است که بتواند سلیقه هر مخاطبی را برآورده کند اما سبک بیشتر قطعات آن موسیقی پاپ است و سعی شده تنوع خوبی داشته باشد.

اسدی با تشکر از همکارانش در ضبط این آلبوم گفت: قابلیتی که شروین شناسی آهنگساز این آلبوم داشت و ترانه های خوب خوشبختانه کمک زیادی به این اثر کرد.

این خواننده تصریح کرد: این آلبوم شامل 10 قطعه می شود که حدود دو سال و نیم کار روی آن زمان برد تا تکمیل شود. ما سعی کردیم با توجه به سلیقه مخاطب امروز موسیقی کارهای جدیدی در این آلبوم انجام دهیم و در خصوص بعضی قطعات نوآوری هایی داشته باشیم. ضبط قطعات در استودیو پاپ و استودیو رها انجام شد.

خواننده آلبوم «بزن بریم» در توضیح سبک موسیقی سنتی مدرن که به آن اشاره کرد، گفت:  در سبک سنتی به این شکل بوده است که ما تنظیم کامپیوتری با نرم افزارهای به روز در موسیقی سنتی نداشتیم مجموعه ای از سازهای سنتی چون تار، سنتور، کمانچه و ... بوده که همه یک چیز را می نوازند ما تم را به کار اضافه کردیم و سعی کردیم این موسیقی با رعایت اصول و قوانین جوان پسند نیز باشد. ما در این آلبوم سعی کردیم در هر ترک یک ساز سنتی را داشته باشیم که به خوبی شنیده شود تا اینکه در گروه نوازی ها گم شود.

او با تاکید بر موسیقی سنتی ایران و قدمت آن اشاره کرد: همه می دانیم که موسیقی سنتی در رگ و ریشه همه ایرانیان است و در مجموع همه کار ایرانی را دوست دارند. من معتقدم کسی که موسیقی سنتی کار می کند می تواند وارد موسیقی پاپ هم شود و پاپ بخواند ولی کسی که پاپ می خواند سخت می تواند موسیقی سنتی کار کند. هر کسی که در موسیقی سنتی می خواند به نوعی مدیون استاد شجریان است و حتی اگر در کلاس های ایشان شرکت نکرده باشد شاگرد ایشان محسوب می شود. 

 

58247

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =