به گزارش ایرنا، شهرداد روحانی موسیقیدان، آهنگساز و رهبر ارکستر گفت: علاقه مردم، ظهور موسیقیدانان جوان و اشتیاق خانواده ها برای فراگیری موسیقی توسط فرزندان نشانگر امید در فضای موسیقی کشورمان است.

 این موسیقیدان  در مراسم جشن امضای آثار خود در آموزشگاه موسیقی زمان اصفهان افزود: در هر سفر خود به ایران شمار زیادی از موسیقیدانان و نوازندگان حرفه ای جدید و جوان را مشاهده می کنم و این نشانگر علائم مثبت و رویکرد مناسب به موسیقی است.

وی درباره حمایت دولت از موسیقی کشور و هنرمندان تصریح کرد: به آینده باید امیدوار بود و فعالیت کرد، هر کس به سهم خود باید در پیشرفت موسیقی و هنر در جامعه بکوشد و با نهایت کوشش در این راه قدم بردارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برنامه ای برای اجرای کنسرت با بزرگان موسیقی جهان دارد؟ گفت: این امر به تنهایی میسر نمی شود و همه فرایند آن در دست هنرمند نیست.

این نوازنده و رهبر ارکستر افزود: اجرای برنامه های جهانی، فراگیر و همراه با موسیقیدانهای طراز اول، سازوکار خاص خود را دارد که بخشی اعظم آن به نهادها و ارگانهای ذیربط در داخل ایران بر می گردد.

وی درباره جشنواره ملی موسیقی سبز نیز گفت: در قالب این جشنواره قرار است چندین کنسرت برگزار شود، رویکرد این جشنواره حفاظت از محیط زیست است و قطعات ساخته در این جشنواره نیز بر همین مبنا خواهد بود.

این آهنگساز و رهبر ارکستر خاطر نشان کرد: هنر و بویژه موسیقی از توانایی بالایی برای جلب توجه مردم به حفاظت از محیط زیست برخوردار است.

'جشنواره ملی موسیقی سبز ' قرار است در شش بخش اصلی موسیقی ایران شامل بی کلام، کلاسیک، مدرن و تلفیقی، ترانه ها و موسیقی های کودکانه، موسیقی نواحی و اکسترال، بهار سال 96 و با حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شود.

شهرداد روحانی، همایون شجریان، اردشیر کامکار، هنگامه اخوان، سیدعباس سجادی و هانا کامکار از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره ملی «موسیقی سبز» هستند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =