به گزارش ایسنا، رئیس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان گفت: بیش از 80 درصد چایخانه‌های استان اصفهان بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

 حمید ترک‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد پارک عاری از دخانیات در اصفهان اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش مصرف قلیان ممنوعیت عرضه آن در فضاهای سبز است.

وی با اشاره به فعالیت 497 چایخانه در سطح استان گفت: از این تعداد 128 چایخانه متخلف به دادگاه معرفی شده و 29 چایخانه مهر و موم شده است.

رییس مرکز بهداشت شماره یک اصفهان با بیان اینکه بیش از 80 درصد چایخانه‌های استان بدون مجوز هستند و یا پروانه تاسیس آن‌ها تاریخ گذشته است، خاطر نشان کرد: در بخش چایخانه‌های استان 1500 نفر شاغل هستند که بیشتر آن‌ها بومی استان نیستند.

ترک‌زاده نصب تابلوی ممنوعیت استفاده از قلیان در پارک‌ها، آموزش رابطین بهداشتی، توزیع پوستر در خانه‌های سلامت، مکاتبه با ائمه جماعات و صداوسیما برای اطلاع رسانی در این خصوص را از اقدامات این مرکز در هفته بدون دخانیات عنوان کرد.

هم‌چنین رئیس مرکز بهداشت شماره دو اصفهان با تاکید بر مهر و موم چایخانه‌های فاقد مجوز و عرضه کننده قلیان گفت: در حدود 100 چایخانه مجوز دار و 110 چایخانه بدون مجوز در اصفهان شناسایی شده است.

آیت سهرابی با اشاره به اینکه مراکز عرضه کننده لوازم قلیان از هیچ صنفی مجوز ندارند، افزود: مراکز عرضه لوازم قلیان سبب شیوع مواد دخانی است و باید از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود و قرار است با شناسایی این مراکز و ارائه گزارش به مقامات قضایی برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =