اگر حمایت ایران نبود عراق و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به طور کامل به کنترل داعش در می آمد.

 

 

 

 

واحد مرکزی خبر گزارش داد: دبیر کل سازمان بدر عراق تأکید کرد ایران در مقابله با تروریسم داعش نقش فعالی داشته است و اگر حمایتهای جمهوری اسلامی ایران نبود عراق و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به طور کامل به کنترل داعش در می آمد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، هادی العامری که از فرماندهان نیروهای بسیج مردمی عراق نیز است به العالم گفت:« چهارمین موضوع مهم، حمایت های مستقیم جمهوری اسلامی ایران است و بارها در زمان مناسب کمک کرده که این، مهم است.

مسعود بارزانی [ رئیس دولت منطقه کردستان عراق] بارها  تکرار کرد اگر حمایتهای جمهوری اسلامی ایران نبود اربیل سقوط می کرد. من می گویم اگر این عوامل چهارگانه یعنی فتوای مرجعیت،  داوطلب شدن مردم عراق، گروههای مقاومت و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران نبود خبری از ما نبود و امروز تروریسم داعشی لعین دست روی همه کشورهای عرب خلیج فارس گذاشته بود.»

العامری اضافه کرد، آن دسته از رسانه هایی که وجهه نیروهای بسیج مردمی را خراب می کنند قصد دارند فتنه افکنی طائفه ای کنند.

وی تأکید کرد هیچ کس مانند نیروهای بسیج مردمی برای آزادسازی مناطق عراق از تروریسم گروه داعش مشتاق‌تر نیست.

العامری گفت:« مأموریت اساسی ما آزاد کردن شهروندان فلوجه و نجات آنان از دست شرّ باندهای مکّار است. برخی رسانه ها می ترسانند که نیروهای بسیج مردمی سر شما [ اهل تسنن] را می برند و امثال این تبلیغات اما علاقه‌مندتر از ما به شهروندان فلوجه یا هر شهروند دیگری وجود ندارد. این رسانه‌ها در تلاشند فتنه افکنی طائفه‌ای و قومیتی کنند.
آنان دشمنان عراق هستند نمی خواهند عراق با ثبات شود می خواهند  عراق در همین وضع کنونی بماند و جنگ باشد و داعش عراق را اشغال کند .»

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    28 3
    با العامری مصاحبه کردید از قول بارزانی نوشتید؟