با حضور مریم بوبانی،نیلوفر خوش‌خلق، فرهاد جم، سعید آقاخانی، رامین راستاد و تورج اصلانی نمایشگاه عکس موبایلی و حرفه‌ای در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،با حضور دکتر مهدی ربانی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، نادر حیدریان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و كليايي، تعدادی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون کشور، از جمله؛ مريم بوباني، نيلوفر خوش‌خلق، فرهاد جم، سعيد آقاخاني، رامين راستاد، تورج اصلانی، سیاوش درخشی، رضا عباسی، حسن اصلانی و مهدی اصلانی، هادی ساعدمحکم و تعدادی از هنرمندان شهرستان سنقر و كليايي و شهرهای مختلف استان کرمانشاه، نمایشگاه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر، ساعت 5 بعدازظهر روز گذشته 10 خرداد ماه جاری، در محل كانون امام خميني (ره) شهرستان سنقر و كليايي افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم که اجرای آن را مجید پرگار برعهده داشت؛ نادر حیدریان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنقر و كليايي گفت: از مهدی اصلانی، خانواده اصلانی و دوست ارجمندم تورج اصلانی تشکر کنم؛ که بانی خیر این حرکت زیبا شدند، شهرستان سنقر در زمینه هنری خیلی مستعد است و نمونه آن تورج اصلانی و خانواده ایشان هستند، من این افتخار را داشتم که با ایشان در دوران راهنمایی همکلاس بودم، ایشان افتخار شهر و دیارمان است و کارهای ارزشمندی را در حوزه سینما انجام داده‌اند و همیشه طوری رفتار کرده‌اند که به فکر شهر خودشان بوده‌اند و با پشتیبانی‌های خود مایه دلگرمی همه ما بوده‌اند.

مهدی اصلانی دبیر جشنواره عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر در ادامه این مراسم گفت: به شهر من خوش آمدید، اینجا شهر من است؛ سنقر و كليايي، زادگاه من است و برادرانم، از انتخاب برتر می‌گویم و مسابقه عکسش. خوش بینی تا باوری، امید و پرکارآمدی سرمایه من بود برای به ثمرنشستن این باغ، محصولش کم است اما به نونهالی‌اش ببخشید، امید که این نهال از همت مردانه و هنرمندانه‌تان به بار بیشتر و بهتری خرسندمان سازد.

وی در مورد آثار رسیده به مسابقه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر گفت: 246 عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود؛ با توجه به اینکه این مسابقه فقط مخصوص به شهر سنقر بود، ولی حدود 40 نفر عکاس از شهرهای بندرترکمن، کُردکوی، شیراز، کرج، یزد و ساری آثارشان را به دفتر دبیرخانه ارسال کردند و ما مجبور

شدیم سه جایزه دیگر به جوایز این مسابقه عکس اضافه کنیم.

اصلانی در ادامه اظهار داشت: بعد از مراحل انتخاب و داوری تعداد 40 عکس به نمایشگاه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر راه پیدا کردند و کاندیدهای 9 جایزه این مسابقه هستند.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحییه نمایشگاه عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر تورج اصلانی فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، گفت: به همه کسانی که در سالن حضور دارند خیرمقدم می‌گویم، از همه دوستان و همکاران عزیزم تشکر می‌کنم که قبول زحمت فرمودند و در این مراسم حضور پیدا کردند، از جمله؛ مريم بوباني، نيلوفر خوش‌خلق، فرهاد جم، سعيد آقاخاني، رامين راستاد، سیاوش درخشی، رضا عباسی و از همه دوستان دیگری که این مجموعه را انداختند خیلی تشکر می‌کنم. از آقای محسن صمدی معلم قدیمی و دوست همیشگی تشکر می‌کنم که سالها در این شهر ماندند و شاگردهای زیادی را پرورش دادند و افتخار من این است که شاگرد ایشان بودم.

وی افزود: هر کجای جهان که بروم؛ گذشته خودم، سرزمینم و بوی خاکم را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد؛ به خاطر همین، همیشه قلبم برای شما می‌طپد، دوست دارم شما را ببینم و همیشه در کنارتان حضور داشته باشم.

این فیلمبردار سینمای ایران در ادامه اظهار داشت: در این شهر دغدغه‌های زیادی داریم، من هر بار که به این شهر آمدم، یک خرده‌ای افسرده برگشتم، بدون تعارف بگویم هر دوست، آشنا و یا همشهری‌ای می‌دیدم؛ روز به روز کرختر می‌شدند و من همیشه با یک روحیه افسره برمی‌گردم و امیدوارم این روحیه افسرده از این شهر رخت بکند و با حمایت همه شما شادمانی از این شهر به بیرون بزند؛ چون این شهر، پتانسیل‌های زیادی برای شادزیستن را دارد.

در بخش پایانی این مراسم، دکتر مهدی ربانی معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بنا به درخواست هنرمندان در مورد قول مساعد برای تأسیس دفتر انجمن سینما جوانان ایران در شهرستان سنقر و كليايي گفت: برای انجام این مهم قول می‌دهیم و ما در این زمینه، نهایت سعی و تلاش خود را به کار خواهیم بست.

جشنواره عكس موبايلي و حرفه‌اي انتخاب برتر سنقر با موضوع انتخابات با همت مهدي اصلاني هنرمند عکاس و همچنین با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان سنقر و كليايي و با حضور تعدادی از هنرمندان سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون کشور، برگزاری کارگاه عکاسی مستند اجتماعی توسط تورج اصلانی عکاس و فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران، كامران شريفي استاد دانشگاه و هنرمند عکاس و محسن صمدی استاد

دانشگاه و هنرمند عکاس و اكران فيلم سينمايي جينگو به كارگرداني تورج اصلاني برگزار می‌شود.

 

58245

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =