ضرورت اختصاص مکان جدیدی برای خاکسپاری اموات در خرم آباد

عضو شهری شورای شهر خرم‌آباد گفت: زیرساخت‌ها و ارائه خدمات در قبرستان‌های اطراف شهر خرم‌آباد ضعیف است و این آرامستان‌ها باید ساماندهی شوند

رضا بیرانوند در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم ، اظهار داشت: جانمایی آرامستان «خضر» خرم‌آباد، ازنظر کارشناسان مناسب نیست و باید مکان جدیدی برای خاکسپاری اموات در نظر گرفته شود.

وی افزود: تا زمانی که آرامستان جدیدی برای خرم‌آباد در نظر گرفته می‌شود، باید وسعت آرامستان فعلی (خضر) توسعه پیدا کند زیرا ظرفیت آن در حال کاهش است و تا یک یا دو سال آینده جوابگو نیست و اگر این کار انجام نشود مردم خودشان اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد عنوان کرد: اخیراً مشاهده‌شده که مالکان به‌ طور غیرقانونی ساختمان‌های خود را که در اطراف آرامستان خضر قرار دارند را تخریب کرده، قطعه‌بندی می‌کنند و به‌ عنوان بخشی از قبرستان به فروش می‌رسانند.

وی تصریح کرد: باید تکلیف مکان جدید برای ساخت آرام ستان به‌ زودی معلوم شود تا از همین حالا نسبت به ایجاد زیرساخت‌ها در آن اقدام شود، از طرفی باید جانمایی آن بر اساس اظهارات کارشناسان و با یک دوراندیشی مناسب انجام بگیرد به‌‍ طورمثال خاکی از جنس «رس» داشته باشد، جهت وزش باد در آن مناسب باشد، خارج از شهر باشد و احداث آن خللی در برنامه‌های شهری ایجاد نکند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: دوازدهمین جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شهری با موضوع «آرامستانهای خرم‌آباد» برگزار شد و در این جلسه ضمن اشاره به‌ضرورت اختصاص مکان جدیدی برای خاکسپاری اموات، بر لزوم ساماندهی قبرستان‌های خرم‌آباد و توافق با مالکان اراضی اطراف آرام ستان «خضر» توسط سازمان آرامستانها تأکید شد.

وی بیان کرد: ارائه خدمات در قبرستان‌های اطراف شهر خرم‌آباد مثل «پاگر»، «سراب‌یاس» و «فلک‌الدین»، ضعیف است و از امکانات اولیه‌ای مانند سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، روشنایی، آسفالت معابر و فضای سبز بی‌بهره است که علاوه‌بر لزوم ارائه این خدمات در آرامستان جدیدی که قرار است ایجاد شود باید این خدمات از قبل طراحی شده باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر خرم‌آباد در بحث واگذاری زمین‌ها به شهرداری، گفت: معمولاً واگذاری‌ها باید به نفع هر دو طرف باشد ولی معلوم نیست چرا در 90 درصد موارد، واگذاری‌ها به ضرر شهرداری خرم‌آباد است که کارشناسان و مدیران شهرداری باید در نوع قراردادها و واگذاری‌ها بیشتر دقت کنند.

انتهای پیام/

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =