برنامه‌های دولتی سبب بی‌میلی جوانان از ازدواج شده و امروز با بحران پیری جمعیت کشور مواجه شده ایم

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ علی اکبر نظری، رئیس شورای اسلامی شهر همدان که صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: با وجود سابقه نه چندان طولانی سازمان‌های مردم نهاد در کشور و استان همدان اما حرکت‌های خوبی در این حوزه آغاز شده است.

وی سازمان‌های مردم نهاد را به نوعی آینه تمام نمای جامعه دانست و تاکید کرد: همان طور که آینه در خود مسائل را نشان و انعکاس می‌دهد سازمان‌های مردم نهاد نیز باید مسائل و مشکلات شهر همدان را به مدیران و مسئولان انعکاس دهند.

نظری از نبود ارتباط و مکاتبه سازمان‌های مردم نهاد با شورای شهر همدان گلایه کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد تنها برای مسائل خیریه و کمک‌های مالی با شورای شهر ارتباط می‌گیرند که این امر کافی نبوده و باید دغدغه‌های اجتماعی سمن‌ها بروز و ظهور پیدا کند.

وی با بیان اینکه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد همدان بدون داشتن دغدغه آب در هاون کوبیدن است اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد استان همدان باید روحیه مطالبه‌گری خود را تقویت کنند تا مدیران عملکرد مناسبی از خود داشته باشند.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه یکی از وظایق سمن‌ها نظارت اجتماعی است ولی چقدر در این زمینه فعالیت داشته‌اند بیان کرد: کثرت سازمان‌های مردم نهاد مشکلی از شهر را برطرف نمی‌کند بلکه نیاز است تا آنها برنامه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت شهری ارائه دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه افراط و تفریط در زمینه‌های فعالیت سمن‌ها مشاهده می‌شود اظهار داشت: در زمینه هیئات مذهبی و سازمان‌های مردم نهاد در آمار تعداد زیادی هستند ولی باید نتایج مشخص شود.

نظری درباره ازدواج جوانان نیز گفت: مدت بسیاری مسئولان نظام یا با مطالعه یا بی‌مطالعه برنامه‌هایی در حوزه ازدواج جوانان اعمال کردند که جوانان را از ازدواج سرد کرده و جامعه را به سمت و سویی سوق دادند که امروز سبب پشیمانی شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه جوان ایرانی به سمت پیری می‌رود تصریح کرد: اگر به این شکل باشد قطعا در دهه‌های آینده بحران‌های زیادی را در زمینه جمعیتی خواهیم داشت و با خیل عظیمی از جمیعت سالخورده و کهنسال مواجه می‌شویم که تهدیدی برای کشور محسوب می‌شوند.

رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: خیرین ازدواج شکل گرفته تا در راستای منویات مقام معظم رهبری که ارتقای ازدواج جوانان است اقداماتی داشته باشد چرا که دولت توان آن چنانی برای ورود در این مسئله و رفع مشکلات را ندارد.

وی تصریح کرد: افرادی که در راستای ازدواج جوانان خیر بوده و می‌توانند دستی در آتش داشته باشند باید برای حل مشکلات جوانان قدمی برداشته و موانع موجود بر سر راه ازدواج جوانان را بردارند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =