به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، اتحادیه قنادان با کمک شیرینی پزان همدانی در 24 سال گذشته و در روز عید فطر ، سه تن شیرینی و یک تن شکلات تهیه و بین محرومین توزیع کرده است

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ محمد ارغوان، رئیس اتحادیه قنادان همدان، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: این اتحادیه با کمک قنادان همدان در روز عید فطر هر سال سه تن شیرینی و یک تن شکلات تهیه و بین محرومین توزیع می‌کند.

وی با اعلام اینکه همدان به عنوان قطب شیرینی‌های سنتی غرب كشور در تولید و پخت شیرینی‌های سنتی، قدمت 150 تا 200 ساله دارد خاطرنشان کرد: کماج، انگشت‌پیچ، حلوا زرده، شیر مال، حلوا لوزی، آبنات قیچی، راحت الحلقوم، شیرینی گل قند، شیره، باسلوق، کشمش، نقل، حلوا ارده، عسل و انواع مربا جز سوغاتی‌های شیرین همدان است.

ارغوان تاکید کرد: کماج همدان، یکی از معروف‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین شیرینی‌های مصرفی این استان به شمار ‌آید که همراه با شیرمال، انگشت پیچ، حلوا زرده ،حلوا لوزی، شیره ملایر و آبنات قیچی به ثبت ملی رسیده‌ است.

رئیس اتحادیه قنادان همدان در پایان یادآور شد: همدان امسال با سابقه 24 ساله گذشته خود تصمیم به پخش سه تن شیرینی و یک تن شکلات در شب عید سعید فطر، از طریق موسسه دار‌الیتام مهدیه ودر بین محرومان خواهد نمود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =