ویژه برنامه های برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)/مترو و اتوبوس به سمت حرم مطهر رایگان است

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری امروز خود برنامه های شهرداری برای برگزاری مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تشریح برنامه های شهرداری برای برگزاری بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: امسال استقرار 100 چادر ویژه اسکان زائرانی که از استانها می آیند در نظر گرفته شده است.

او در ادامه گفت: در وسعت 2000 هکتاری جانمایی برای استقرار زائران و وسایط نقلیه آن در شرق و شمال حرم مطهر در نظر گرفته شده است. همچنین تشکیل کمیته راهنمای زائر برای راهنمایی مهمانان 14 خرداد به صورت پیاده و موتورسیکلت سوار در نظر گرفته ایم. حتی تیم هایی با زبان عربی و انگلیسی برای اطلاع رسانی و راهنمایی زوار در نظر گرفته شده است. نقشه های متعددی نیز از حرم مطهر حضرت امام چاپ و تهیه شده تا در اختیار زائران قرار گیرد.
عبدالهی همچنین گفت: هماهنگی زیادی با سپاه، پلیس راهور، نیروی انتظامی، آتش نشانی و بسیج انجام شده و اکران طرحهایی با مضامین سالروز بزرگداشت امام راحل و قیام 15 خرداد روی عرشه های پل های تهران شروع شده است.3800 نیروی کارگر نیز نظافت محوطه ها را بر عهده دارند و 7 تن کیسه زباله برای توزیع بین زائران در نظر گرفته شده است.


رایگان بودن مترو و اتوبوس در 14 خرداد
معاون شهردار تهران در ادامه این نشست خبری با اشاره به اینکه خدمات خاصی در مناطق 1 و 20 به زائران داده می شود، گفت: در منطقه 1، کارهای خاصی در اطراف جماران و حسینیه حضرت امام انجام می شود و در منطقه 20 نیز خدمات به زائرانی که برای زیارت حضور پیدا می کنند داده می شود. همچنین امکانات درمانی بستری و حتی احیای قلبی ریوی در اطراف حرم مطهر پیش بینی شده است.
او با اشاره به اینکه از ساعت 8 روز 13 خرداد تا پایان روز 14 خرداد، مترو رایگان است، گفت: برنامه ریزی شده سرفاصله حرکت قطارها در خط یک، 5 دقیقه شود و 4هزار دستگاه اتوبوس از ساعت 6 صبح روز 14 خرداد در میادین شهر مستقر می شوند تا شهروندان را به محل برگزاری مراسم به صورت رایگان منتقل کنند. همچنین 50 دستگاه تاکسی سواری در 4 نقطه در اطراف حرم مطهر برای خدمات رسانی رایگان مستقر می شوند.


نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار می شود
عبدالهی در ادامه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز 14 خرداد گفت: در زمان برگزاری این سخنرانی، کلیه بلندگوها، فرمایشات ایشان را پخش می کند. همچنین 14 خرداد روز جمعه است و پس از پایان فرمایشات مقام معظم رهبری، مردم برای برگزاری نماز جمعه به دانشگاه تهران با مترو و اتوبوس به دانشگاه تهران منتقل می شوند.
او با اشاره به اینکه روز شنبه 15 خرداد، برگزاری یادمان شهدای ورامین را داریم، گفت: مراسم ویژه ای در جاده خراسان، میدان آقانور برگزار می شود. برای برگزاری مراسم این روز، بیش از 20 هزار نیروهای شهرداری، رانندگان، کارگران رفت و روب، مناطق 22 گانه و سازمانهای مختلف شهرداری، در ارائه خدمات به زائران حضور دارند. همچنین تمام افرادی که در مراسم شرکت می کنند، حتی از زمانی که در شهر خود سوار اتوبوس می شوند تا زمانی که به منزل خود برگردند، تحت پوشش بیمه هستند.


47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =