ایرنا نوشت: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه ریاست مرکز پژوهش های مجلس برازنده شخصیت علمی، اخلاقی و متناسب با تجربه کار اجرایی محمد رضا عارف است.

محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: اگر آقای عارف قبول کند، ریاست مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برازنده وی است.

وی تاکید کرد:کاظم جلالی انسان موجهی هستند اما به نظرم اگر آقای عارف رایزنی‌هایی را که هیات رئیسه با وی دارد، قبول کند جایگاه ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس برازنده شخصیت علمی، اخلاقی و متناسب با تجربه کار اجرایی او است.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین با بیان این که ترکیب هیات رئیسه مجلس دهم نشان از وزن فراکسیون امید و تاثیر کار تشکیلاتی آن دارد، اظهار داشت: انتخاب 7 نفر از فهرست امید در ترکیب هیات رئیسه و 5 نفر از اصولگرایان نشان دهنده‌ وزن فراکسیون امید و تاثیر کار تشکیلاتی است.

تابش با یادآوری این که هیچ فراکسیونی در مجلس منسجم‌تر از امید نیست، خاطرنشان کرد: اصولگرایان از نحله‌های فکری مختلف با هم پیوند خوردند و یک فراکسیون را تشکیل دادند اما فراکسیون امید همه متحد و متفق هستند.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد با این ترکیب در هیات رئیسه و همچنین انسجام در فراکسیون می‌توانیم کارهای بسیارمهمی را در مجلس انجام دهیم چه در تعامل با دولت یا نقد آن و چه انجام مطالبات و خواسته‌های مردم که معطل مانده است از قبیل مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، دیدن مردم و .... که در یک تعامل همه جانبه تمام نحله‌های فکری در مجلس بتوانیم کارهای روی زمین مانده را انجام دهیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره نامزدی مصطفی کواکبیان برای ریاست مجلس دهم گفت: دراین زمینه بحثی نشده بود و قرار هم نبود فراکسیون امید نامزدی معرفی کند چرا که با توجه به روندی که در مجلس طی شده بود و آقای لاریجانی هم در فهرست امید قرار داشتند نظراکثریت اعضاء بر این بود که به لاریجانی رای دهند.

وی ادامه داد: آقای کواکبیان در مقطع کوتاهی اعلام نامزدی کرد و بعد گفت که نامزد نیست، در واقع تصمیم وی شخصی بود و خودش علاقمند به رقابت داشت. البته شاید اگر تریبون باز می‌شد وی حرفش را می‌زد این گونه نبود گرچه که می‌دانیم آقای لاریجانی هم سیاست‌مدار ورزیده‌ای است.

نماینده مردم اردکان در مجلس افزود: ساز و کارها در مجلس باید متناسب با استانداردهای روز و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی باشد و اگر این گونه نباشد راه به جایی نمی‌بریم.

وی در مورد رای عبدالکریم حسین زاده و این که آیا عوامل بیرونی در کاهش رای وی تاثیرگذار بوده است گفت: در هر صورت زمزمه‌هایی شده بود که به اصطلاح چه افرادی در ترکیب هیات رئیسه باشند بهتر است و آنهایی که نگاه ژرف‌نگر و کلان ملی دارند می‌دانند که همه اقوام و قومیت‌ها و مذاهب و همه ادیان باید در تعیین سرنوشت و مقدرات مردم مشارکت داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درمورد راه نیافتن زنان در هیات رئیسه مجلس دهم گفت:‌ ما در ترکیب هیات رئیسه شاهد این امر بودیم، جای خانم‌ها بسیار خالی است که امیدواریم در سال بعد این نقیصه رفع شود.

تابش تاکید کرد: تمام تلاش ما معطوف به برگزاری انتخابات درمرحله اول و دوم و پیروزی نامزدها بود و بعد هم بیشتر معطوف به تعیین اعضای هیات رئیسه که توفیق خوبی حاصل شد و در مرحله بعد فراکسیون امید در نظر دارد که افراد با توجه به تخصص‌های آنها در کمیسیون‌ها حضور یابند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دانشجو A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    14 37
    جناب تابش انسجام اصولگرایان را در موقع رای دادن به عارف و کواکبیان دیدیدم .عارف امروز 11تا رای اورد که 4نفرازرای دهندگان معلومه که عبارتند از 1خودش 2عارف 3 جلودار زاده و4 تابش .میمونه 7نفردیگه . انسجامتان مستدام
    • حسین A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      19 14
      دوست عزیز آقای عارف امروز کاندیدا نشده بودن یازده رای مربوط به آقای کواکبیان هست که وسط رای گیری انصراف دادن خیلی اطلاعاتتون بالاست
    • رضا GB ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
      21 8
      کاراشتباه غضنفراصلاحات به فراکسیون چه ربطی داشت؟
  • بی نام RO ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    5 0
    مخالفان اصلاحات تا خرداد۹۶صبرکنند