هاشمی رفسنجانی: عده‌ای با نگاه شعاری هم سیاست خارجی را مختل و هم مانع سرمایه‌گذاری خارجی می‌شوند

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: عده‌ای در داخل با نگاه شعاری، هم سیاست خارجی را مختل می‌کنند و هم بر سر راه حضور جدی سرمایه‌گذاران خارجی مانع ایجاد می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخيص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در دیدار اعضای گروه سرمایه‌گذاری آل‌طه که متشکل از چند شرکت مربوط به جهاد تحقیقات کشاورزی (آب و انرژی)، سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی و همچنین مؤسسه نهج‌البلاغه است، با اشاره به اهداف تأسیس و دستاوردهای جهاد سازندگی در کشور، گفت: هیچکس نمی‌تواند منکر اخلاص نیروهای جهاد سازندگی باشد، چرا که در جنگ به عنوان سنگرسازان بی‌سنگر، حامی رزمندگان در خطوط مقدم بودند و پس از جنگ، در دوران سازندگی طرح‌های بسیار مهمی را به انجام رساندند.

اهم سخنان وی به شرح زیر است:

*{با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ایران از لحاظ منابع طبیعی، نیروی انسانی مستعد} باید با توجه به همه‌ این زمینه‌ها و ظرفیت‌ها برای پیشرفت ایران گام‌های اساسی برداریم و زیبنده این نظام نیست که جوانان تحصیل کرده‌اش از بی‌اشتغالی گلایه کنند.

*{در مورد مشکلات آب در گذشته، امروز و آینده‌ی آن در کشور} باید با تحقیقات جامع، معضلی را که بحران آینده جهان خواهد بود، حل کرد و در این راه تجربیات جهاد سازندگی در آبخوانداری و آبخیزداری‌ها و نوآوری‌های شرکت‌های جهادی، بسیار سودمند خواهد بود.واگر چه مصادیقی از موفقیت طرحی که توسط روس ها ارائه شد در مقاطعی و مناطقی بروز کرد، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و وظیفه دانشمندان و محققان ماست که براساس دانش روز به این مسأله رسیدگی کنند.

** شهردار وین که اخیراً به ایران آمده است، در دیدار با من به صراحت اعتراف کرده که الان یک بحث جدی بین دولت‌های اروپایی مطرح شده که چگونه ایران در منطقه‌ای که کاملاً نا امن است، امنیتی پایدار و ستودنی دارد. در حالی که همه‌ی ما می‌دانیم این امنیت مرهون قدرت نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و مهم‌تر از همه وفاداری مردم، به نظام و آرمان‌های امام(ره) و شهداست.

**در زمانه‌ای که انسان‌های آزاده‌ی دنیا به قابلیت متون اسلامی برای مقبولیت در فطرت انسان‌ها اعتراف می‌کنند، عده‌ای در داخل با نگاه شعاری، هم سیاست خارجی را مختل می‌کنند و هم بر سر راه حضور جدّی سرمایه‌گذاران خارجی مانع ایجاد می‌کنند.

*{ با ابراز تأسف از منفی‌بافی‌های عده‌ای محدود در ماجرای مذاکرات هسته‌ای} عضویت در باشگاه هسته‌ای جهان، به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران رسمیتی بین‌المللی بخشیده و آژانس موظف و مکلف است که نیازهای علمی و تجهیزاتی ایران را در این زمینه فراهم نماید.

** به موجب تعهدات 1+5 در برجام، از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده ایران دعوت کرده‌اند تا در این طرح بسیار مهم مشارکت داشته باشد که اگر موفق شویم، با توجه به منابع فراوان آن هیچ دغدغه‌ای برای تأمین انرژی در آینده نخواهیم داشت.

** استفاده درست از نقدینگی یکی از راه‌های احیا واحدهای تعطیل شده صنایع و برگشت رونق به تولید کشور است. می‌توان با مدیریت درست و همکاری بانک‌ها این تهدید را که چون بهمنی بر اقتصاد کشور تحمیل شده، به فرصتی برای تولید، کار، اقتصاد و به تبع آن فرهنگ تبدیل کرد.​​

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    9 0
    ما باید حتما در صنایع کوچک و متوسط سرمایه گذاری کنیم. اگر یاد بگیریم یک پیچ استاندارد بسازیم که کشورهای دیگه قابلیت تولید آن به قیمت و کیفیت ما را نداشته باشند بهتر از آن است که هواپیمای آنتونوف بسازیم.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    1 0
    گل گفتی ...اما کو گوش شنوا ...نان واب مردم شده موضوع جدل های سیاسی وبس