نماینده اصلاح طلب مجلس نسبت به بررسی یکجای اعتبارنامه نمایندگان تذکر داد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس، تصویب یکجای اعتبار نامه نمایندگان همچنان مورد تذکر نمایندگان قرار گرفت.

محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس با خطاب قرار دادن علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی شما رموز سیاست را خوب می‌دانید، رموز ریاست مجلس را هم خوب یاد گرفتید.

وی با قرائت ماده 33 آیین نامه داخلی مجلس که به بررسی اعتبارنامه ها اختصاص دارد خواستار بررسی تک تک اعتبارنامه ها شد و گفت: نمایندگان مجلس فرآیند انتخابات را طی کردند و طبق ماده 84 نماینده کل ملت شده اند، خوب بود که هر نماینده قیام می کرد و اعتبارنامه اش تصویب می شد نه اینکه با تعجیل اینکار صورت بگیرد.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: براساس ماده 33 شعبه گزارش را که در آن اعتبارنامه ها به اتفاق آرا تصویب شده است به صحن ارائه می دهد و رییس مجلس فقط باید این مصوبه را اعلام کند، شما معتقدید باید تک تک خوانده شود ولی اینکار در اصلاحیه آیین نامه تغییر کرده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اینکار عقلایی هم هست، نباید کار غیرعقلایی کرد. اینکه بگوییم تک تک نمایندگان قیام کنند چه حاصلی دارد؟ مهم این است که این پروسه طی شود این ایرادات شکلی هستند باید کار محتوایی کرد.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =