روزنامه جمهری اسلامی در یادداشتی که به بررسی موضع غیرمنطقی عربستان در باره حج امسال ایرانیان دارد به بیان واقعه ای در دولت قبل پرداخت.

در این یادداشت آمده است: کرنش و حقارت  مسئولین دولت گذشته،در چندسال قبل مقابل سعودی‌ها و کوتاه آمدن در برابر زیاده‌طلبی‌هایشان باعث تجری و سوءاستفاده آنان گردید.

مسئولین سعودی زمانی احساس کردند می‌توانند برای حج شرط تعیین کنند و زور بگویند که دیدند آن هنگام که بحث تحریم عمره مفرده بدلیل رفتار سعودی‌ها مطرح شد، جلو سفارت خود در ایام تعطیلی سال نو، صف طویلی از متقاضیان سفر به عمره را دیدند که برخلاف توصیه سازمان حج و زیارت مستقیم به سفارت مراجعه کرده و متاسفانه تعداد قابل توجهی از آنها مسئولین دستگاه‌های اجرایی و نهادها بودند و می‌خواستند خارج از نوبت و با رایزنی مقامات سعودی هرچه زودتر ویزا بگیرند و همراه خانواده برای چندمین بار عازم این سفر شوند.کسانی که هم شخصیت خود و هم اعتبار نظام را خدشه‌دار می‌کردند.

گزارش این اقدام توسط فردی که تازه می‌خواست به سفارت ایران در کشور عربستان سعودی منصوب شود به بالاترین مقامات مسئول داده شد ولی اقدام موثری صورت نگرفت و جای تاسف است که چرا عدم تصمیم‌گیری و اقدام به موقع در قبال اینگونه انحرافات و کج روی‌ها، دیگر دارد عادی می‌شود؟
17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    0 1
    کرنش برای اسلام عیبی ندارد و خیلی بهتر از حال است که آقایان لبخند به لب در مقابل آمریکایی ها و اروپایی ها کرنش می کنند و دست می دهند و قدم می زنند و می خندند