ایرنا نوشت: رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه ضمن محکوم کردن انفجارهای بغداد و مقدادیه عراق، آن را اقدامی برای به تاخیر انداختن شکست داعش دانست.

به گزارش پایگاه خبری العهد، در بیانیه فواد معصوم که از سوی دفتر وی صادر شد، آمده است: معصوم از نیروهای امنیتی خواسته است تا همه تلاش خود را برای خنثی کردن برنامه تروریست ها به کار بندند.

معصوم در ادامه با ابراز ناراحتی از کشته و زخمی شدن شهروندان بی گناه عراقی در نتیجه اقدامات تروریست ها، از نیروهای امنیتی خواست تا برای تسریع در شکست گروه های تروریستی، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به این که از این جنایت ها نباید بدون قصاص عادلانه گذشت، افزود: ملت عراق هیچ گاه این جنایت های تروریست ها را نخواهند بخشید، چرا که این گونه رفتارها نشان می دهد که عاملان این جرایم هولناک از ساده ترین ارزش های انسانی و اخلاقی به دور هستند.

منابع امنیتی عراق روز دوشنبه از وقوع دو انفجار در شمال و شرق بغداد خبر دادند که دستکم هشت کشته و 28 زخمی برجای گذاشته است.

انفجار در نزدیکی بازار عمومی 'الشلال' که دو هفته قبل هم شاهد انفجار دوگانه ای بود و ده ها کشته و زخمی به دنبال داشت، روی داد و منابع امنیتی عراق از احتمال افزایش تلفات انفجار امروز خبر داده اند.

از طرفی در شهرک صدر در شرق پایتخت عراق نیز در انفجار یک موتورسیکلت بمبگذاری شده دستکم 4 شهروند کشته و 13 تن دیگر زخمی شدند.
هر دوی این انفجارها در مناطق شیعه نشین و پرجمعیت بغداد که قبل از این نیز بارها شاهد انفجارهای خونبار بوده، اتفاق افتاده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =