شهردار بوسان کره جنوبی:خواهان ارتباط بیشتر بوسان با بندرعباس در زمینه صنایع دریایی و ساحل محور هستیم

شهردار بوسان کره جنوبی گفت: خواهان ارتباط بیشتر بوسان با بندرعباس در زمینه توسعه صنایع دریایی و ساحل محور هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از هرمزگان، سو بیونگ سو (sou biong sou) در دیدار با استاندار هرمزگان با بیان اینکه شهر بوسان دارای جمعیتی برابر با سه میلیون و 600 هزار نفر است، اظهار داشت: پنجمین بندر بین‌المللی کره جنوبی در این شهر بندری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بوسان و بندرعباس در بسیاری از جهات تشابهات زیادی با هم دارند، اضافه کرد: بوسان دروازه ورود به کره‌جنوبی است و از همین رو صنعت کشتی‌سازی و صنایع دریایی و ساحلی در این شهر رونق قابل توجهی دارد که این امر می‌تواند با مشارکت با طرح‌های موجود در بندرعباس دستاوردهای خوبی را برای بوسان و هرمزگان داشته باشد.

شهردار بوسان کره جنوبی در ادامه با اشاره به حضور رئیس جمهور کره جنوبی طی ماه گذشته در تهران، یادآور شد:‌ این دیدار بیش از پیش زمینه گسترش همکاری‌های دو جانبه را فراهم کرده است.

سو بیونگ سو اضافه کرد: ما در شهرداری بوسان امید داریم در آینده همکاری‌ها بین بندرعباس و بوسان در زمینه‌های ورزشی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی گسترش یابد و می‌توانیم تجربیات به دست آمده را در باب کشتی‌سازی و تجارت در قالب پروژه‌هایی با شهر بندرعباس و استان هرمزگان مبادله کنیم.

وی تصریح کرد: ما در شهر بوسان، خواهان ارتباط بیشتر با بندرعباس به ویژه در باب توسعه صنایع دریا و ساحل محور هستیم و از این طریق می‌خواهیم همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

شهردار بوسان کره جنوبی گفت: 500 شرکت صنعتی در بوسان مستقر است و این صنایع از دانش بالایی بهره‌ می‌گیرند.

سو بیونگ سو در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مردم کره جنوبی هیچ وقت دوستی و محبت‌های مردم ایران را فراموش نمی‌کنند یادآور شد: بعد از سال 1973 که شوک نفتی در دنیا رخ داد، ایران تنها کشوری بود که به کره جنوبی نفت می‌فروخت و کره‌ای‌ها هیچ وقت این رفتار ایرانیان را فراموش نخواهند کرد و از همین رو خواهان تعامل بیشتر در کنار ایران هستیم.

خواهرخواندگی بندرعباس و بوسان کره جنوبی راهی برای تعامل بیشتر است

جاسم جادری نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های حمل و نقلی، تجاری و طبیعی و گردشگری هرمزگان و برشمردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان، اظهار داشت: هرمزگان به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور شمال جنوب و برخورداری از طول هزار و 500 کیلومتر ساحل و 14 جزیره از بخش‌های مهم در باب سرمایه‌گذاری در منطقه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کره جنوبی، کشوری صنعتی و پیشرفته به شمار می‌رود، که طی دهه‌های گذشته به رشد قابل ملاحظه‌ای رسیده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه روابط ایران و کره جنوبی از دیر باز، ‌حسنه و در نهایت تعامل و اعتماد دو سویه بوده است، افزود: کره‌ جنوبی امروز در شرق آسیا کشوری مهم و استراتژیک به شمار می‌رود.

جادری در ادامه گفت: ایرانیان از مردم کره جنوبی خاطرات خوبی دارند چرا که مردم و مسئولان این کشور همواره در ساختاری عقلانی و منطقی در دوره‌های مخلتف ارتباطات خود را با ایران حفظ و هر جا لازم بوده همکاری لازم را داشته‌اند و از همین رو امیدواریم در دوره جدید تعاملی ایران با دنیا بتوانیم بیش از پیش با کره جنوبی تعامل و ارتباط داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مواضع کره جنوبی در دیپلماسی همواره میانه و به دور از تنش و تحریک و بر مبنای عقل و درایت بوده است، تصریح کرد: رویه‌ای که جمهوری اسلامی ایران نیز در منطقه در پیش گرفته بر همین روال است، کما اینکه امروز ایران از کشورهای امن منطقه به شمار می‌رود و همواره در راستای برقراری و تداوم امنیت موجود، راه صلح و تعامل را در پیش گرفته است.

استاندار هرمزگان همچنین با اشاره به موافقت انجام شده برای ایجاد خواهرخواندگی میان بوسان و بندرعباس، اظهار امیدواری کرد که این گونه ارتباطات بتوانند زمینه تعامل هر چه بیشتر دو کشور را به دور از حاشیه‌ها رقم بزند.

وی به ظرفیت‌های صنعتی کره جنوبی و شهر بوسان اشاره و یادآور شد: در هرمزگان آمادگی و علاقه‌مندی زیادی برای تعریف کارها و پروژه های جدید صنعتی تجاری با مسئولان بوسان و کره جنوبی وجود دارد.

جادری با بیان اینکه به واسطه سفرهای کاری، شناخت خوبی از صنایع فعال در شهر بوسان دارم، ادامه داد: از آنجایی که بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع فراساحل کشور در بندرعباس مستقر است، می‌توان با استفاده از تجربیات و صنعت کشتی‌سازی کره و شرکت‌های مستقر در بوسان،‌ بهره‌ بیشتری از سرمایه‌گذاری صورت گرفته، داشت.

استاندار هرمزگان افزود:‌ هم ایران و هم کره‌جنوبی، رفتار خود را بر اساس یک حکمت و عقلانیت با توجه به منطقه‌ای که در آن واقع شده‌اند، تنظیم کرده و می‌کنند که این به منزله یک نقطه اشتراک مهم و راهبردی برای افزایش تعاملات به شمار می‌رود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه هرمزگان، آمادگی و علاقه‌مندی کامل برای میزبانی از سرمایه‌گذاران کره جنوبی دارد، به برخی از پروژه‌های در دست احداث اقتصادی در هرمزگان اشاره و خاطر نشان کرد: طرح‌های برزگ اقتصادی از جمله ایجاد مگاپورت در جاسک در دست پیگیری و اجراست و از همین رو علاقه‌مند به حضور و مشارکت بخش خصوصی کره جنوبی در این طرح‌ها هستیم.

در این دیدار، علاوه بر شهردار بوسان کره جنوبی، رئیس اتاق بازرگانی بوسان، رئیس بانک pnk، نمایندگان و مدیران چند شرکت صنعتی و نماینده وزارت دریا و آبزیان کره جنوبی نیز حضور داشتند.

در پایان این دیدار دو طرف هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =