آب رسانی به 176 روستای لرستان در سال جاری

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: ۱۷۶ روستای لرستان سال ۹۵ آب‌رسانی می‌شود که با آب‌رسانی به این روستاها شاخص بهره‌مندی روستائیان از آب شرب به ۸۴.۵ درصد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان به نقل از تسنیم،علیرضا کاکاوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، در رابطه با پروژه‌های اقتصاد مقاومتی حوزه آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: تا پایان سال مالی 95، 28 طرح مجتمع آب‌رسانی و 19 طرح به‌ صورت تک رسانی به روستاها در دستور کار داریم که در این زمینه قرارداد حدود 15 مجتمع آب‌رسانی منعقد شده و تا چند روز آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه داریم 70 درصد پروژه‌های آب و فاضلاب روستایی استان را تا نیمه اول سال‌ 95 تحویل دهیم، افزود: بر اساس زمان‌بندی 9 پروژه را در هفته دولت و 15 پروژه نیز دهه فجر تحویل داده می‌شود و مابقی تا پایان تیرماه 96به اتمام می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بیان کرد: امسال 176 روستا آب‌رسانی می‌شود که با آب‌رسانی به این روستاها شاخص بهره‌مندی روستائیان از آب شرب به 84.5 درصد می‌رسد.

وی تصریح کرد: حدود 80.65 شاخص بهره‌مندی آب روستایی در لرستان است و در سال 95 بنا است چهار درصد اضافه شود یعنی با آب‌رسانی به این روستاها شاخص بهره‌مندی روستائیان از آب شرب به 84.5 درصد می‌رسد.

کاکاوند بابیان اینکه در بحث آبرسانی برای سال 96 نیز هدف گذاری انجام‌شده است، گفت: در آخر برنامه ششم توسعه باید شاخص بهره‌مندی روستائیان از آب شرب به 92 درصد برسد که با روند پیش رو زودتر از موعد به نتیجه می‌رسیم.

وی بابیان اینکه اکنون شاخص آب و فاضلاب روستایی لرستان از میانگین کشوری بالاتر است، خاطرنشان کرد: رتبه سوم در سطح کشور را داریم و اطلاعات آن نیز در سامانه ثبت‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: برای افزایش چهار درصدی میزان بهره‌مندی روستائیان از آب شرب 42 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص‌یافته است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =