ایلنا نوشت: تولیدات جدید شبکه مستند سیما برای ماه رمضان، پیش از ظهر امروز (دوشنبه) رونمایی شد. مدیر شبکه مستند در این نشست از نیاز آرشیو مستندهای صداوسیما به بازنگری خبر داد.

امیر تاجیک (مدیر شبکه مستند) در نشست رونمایی از تولیدات این شبکه در ماه مبارک رمضان گفت: تلویزیون تنها خط مقدم مقابله با جنگ نرم است و ما تلاش می کنیم مخاطبان را از پای رسانه‌های جایگزین بلند کرده و مقابل رسانه ملی بنشانیم تا اصل هدف صداوسیما یعنی پیام‌رسانی درست را انجام دهیم.

امیر تاجیک با اشاره به تغییر رئیس سازمان صداوسیما گفت: صرف از نظر از اینکه چه کسی ریاست این سازمان را به عهده می گیرد؛ باید توجه داشت که این شخص منصوب مقام معظم رهبری است و همه باید به او کمک کنند؛ در این انجام وظیفه مهم نیست که در زیرمجموعه‌ها چه کسانی مدیر می شوند.

او با اشاره به تولیدات ماه رمضان شبکه مستند، آنها را مستندهایی جذاب و پژوهشی در ژانرهای مختلف توصیف کرد و گفت: شبکه مستند همواره افتخار کرده که با مستندسازان جوان و خلاق و مستعد همکاری کرده است.

تاجیک، تولید مستندهایی با تولید و پژوهش قوی را زمان‌بر دانست و گفت: سال ٩٥ سال تبلور شبکه مستند خواهد بود چون در یک سال و نیم اخیر سرمایه‌گذاری‌هایی برای تولید این مستندها شده که امسال آماده پخش می‌شوند.

مدیر شبکه مستند خبر داد: امروز نسخه آزمایشی سایت جدید شبکه مستند بارگذاری می‌شود و به زودی با طراحی اپلیکیشن، امکان قرار گرفتن آثار، جداول پخش و آرشیو شبکه فراهم می‌شود.

ابوالقاسم ناصری (مدیر گروه تولید شبکه مستند) نیز در این مراسم گفت: تولیداتی که امروز برای ماه رمضان رونمایی می‌شود اختصاص بیشتری به معنویت، اخلاق و دین دارد و برخی مؤلفه‌های مربوط به اخلاق و سبک زندگی ایرانی اسلامی در آنها مدنظر قرار گرفته است.

ناصری، مستندهای "سبز سیاه"، "دسترنج"، "عروسک کاموایی"، "زندگی شاید همین باشد" و "زمانی برای بودن" را ازجمله تولیدات ماه رمضان خواند که درون‌مایه‌ای اخلاقی و متناسب با سبک زندگی ایرانی و اسلامی دارند.

مدیر گروه تولید شبکه مستند همچنین توجه به جنبه جشن و شادی ماه مبارک رمضان را از دیگر موارد در نظر گرفته شده برای تولیدات رمضانی عنوان کرد و گفت: "یک ماه، یک ستاره" و "تاریخچه بازی‌های تیم ملی" ازجمله مستندهای شاد و سرگرم کننده شبکه مستند در ماه رمضان هستند.

ناصری همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های شبکه مستند در ماه رمضان گفت: مستند قهرمانان با موضوع ورزشکارانی است که حاضر به مسابقه در مقابل حریفی از رژیم صهیونیستی نشده‌اند.

بازیکنان تیم ملی برای حضور در مستند تقاضای پول کردند

مزدک میرزایی، کارگردان مستند"تاریخچه بازی‌های تیم ملی" با اشاره به تولید این مستند گفت: ساخت این مستند از حدود سه سال پیش کلید خورد اما به دلیل مشکلات مالی سازمان صداوسیما در آن دوره، بسیار کند پیش می‌رفت.

میرزایی خاطرنشان کرد: مستند ورزشی تلویزیونی در کشور بسیار کم تولید می‌شود آنهایی هم که تولید می‌شوند معمولا کیفیت چندان قابل قبولی ندارند.

میرزایی با بیان اینکه تا قبل از راه‌اندازی شبکه مستند، ما مستند ورزشی نداشتیم، گفت: شبکه سه در تولید مستند ورزشی کار نمی‌کرد. در شبکه ورزش هم اتفاق خاصی نیفتاد.

او ادامه داد: برای این مستند یک لیست ١٥٠ نفره از بازیکنان تیم ملی در دوره‌های مختلف تهیه کردیم و نوارهای بیش از ٤٠٠ مسابقه فوتبال را استخراج کردیم.

میرزایی با بیان اینکه پیشکسوت‌های تیم ملی همکاری بسیار خوبی با ما داشتند، گفت: بازیکنان فعلی تیم ملی ایران متاسفانه علاقه‌ای به همکاری نداشتند، حتی برخی از آنها برای حضور در مستند تقاضای پول داشتند.

کارگردان مستند "تاریخچه بازی‌های تیم ملی" با بیان اینکه آرشیو سازمان صداوسیما در بازی‌های ملی ناقص بود، گفت: برای دسترسی به تصاویر برخی از بازی‌های ملی به آرشیوهای شخصی مراجعه کردیم.

میرزایی با تاکید بر اینکه آرشیو صداوسیما در فوتبال نیاز به بازنگری دارد، گفت: ما به آرشیو مراجعه می‌کردیم و می‌دیدیم مثلا در نواری که قرار بود یک بازی ملی باشد، فیلم دیگری ضبط شده است.

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    0 0
    «می‌دیدیم مثلا در نواری که قرار بود یک بازی ملی باشد، فیلم دیگری ضبط شده است» همچی با تعجب میگه مثل اینکه چیز عجیبی رخ داده. عموجان صدا و سیماست دیگه. سه ساله خودشو کشته که بیطرفانه ثابت کنه مردم احمق بودند که به روحانی رای دادند.