۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳
عربستان باوزیر و اسب چموش حمله می کند

حکومت عربستان حال و روز خوشی ندارد و بعدازبرجام درانتظار انزوا به سر می برد و برای جلوگیری از افزایش محبوبیت و اعتبار ایران دست به هر کاری می زند.برای مقابله بااین حرکتها نیاز به کارفرهنگی منسجم و بابرنامه ای درتبلیغات خارجی داریم.

داستان حج سال95 و بد اخلاقی های عربستان که بامرگ عبدالله شدت یافت و با شاهی سلمان (عربی) به طور علنی آغاز شد مثل شطرنجی است که یک طرف ایران است و ظاهرا درقلعه قرار گرفته و حاشیه امن خوبی دارد وطرف دیگر عربستان است باشاه بی دست و پا ووزیری که پشت پرده برنامه میریزد و پسرشاه است و اسب چموشی که چپ و راست می پرد و اسمش جبیر است.
عربستان از نظرسیاسی محکوم به ورشکستگی است و به خوبی میداند که تسویه حساب غرب با بهانه 11سپتامبر وطالبان و داعش آغاز خواهد شد ورژیم آل سعود آینده خوبی ندارد. درعین جبیر یاهنوز درک نکرده که چراغ سبز امریکا برای مداخله دریمن و سوریه و......دامی است که آغاز شمارش معکوس برای سرنوشتی چون صدام و حمله به کویت برای سرنگونی حکومت آنهاست یا خودش که ایام خوشی رادر آمریکا داشته ماموریت ویژه دارد.
به هرحال جبیر یااسب چموش حجاز از دوحالت خارج نیست یامیداند که چه میکند ودراین صورت ماموریتش رااز امریکاگرفته برای مقدمه سازی سرنگونی آل سعود و یا نمی فهمد که چه می کند و دراین صورت ناخواسته درحال انجام ماموریت برای غرب است.
اما مادربرخورد باعربستان دست بالا داریم و صبر و حوصله و تدبیر سیاست خارجی ما ارزشمند است. درعین حال نباید فراموش کنیم که در کشورهای اسلامی روحیه سلحشوری و قهرمان پروری و بت سازی از شخصیت ها رواج دارد وحرف اول رامی زند. و برای رسیدن به شهرت وقهرمان ملی شدن عربها به تبلیغات وسیعی باتکیه برنژاد پرستی و ناسیونالیسم دست می زنند و اعتبار و آبروی ایران راهدف قرارخواهندداد.جادارد مسیولین سیاست خارجی و حج و زیارت هم زمان باتوجیه افکارعمومی داخلی درمورد منتفی شدن حج سال 95 تدارک وسیعی برای روشنگری اذهان مسلمانان غیر ایرانی ببینند. صدا و سیما درشبکه های برون مرزی با تسلط و پرهیز از شعارزدگی بلکه با منطق و استفاده از اجزای فرهنگی تاثیر گذار عمل کند و متحدان عرب که سالها ازحمایت ایران برخورداربوده اند چه ازلبنان و سوریه و چه عراق و ........درایام حج وظیفه روشنگری سایر حجاج رابه خوبی انجام دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
    0 0
    برنامه ریزی برای سیاست خارجی پیش کش به برنامه ریزان داخلی بگویید مدتی از تجاوز به سفارتخانه های کشورهای دیگر دست بردارند