ناسا موفق به راه‌اندازی یک ماژول فضایی بادشونده در ایستگاه فضایی بین المللی شده است. این بخش قابل سکونت با هتل فضایی برای فضانوردها ۴ متر طول دارد و قطر آن ۳/۲ متر است.

 

 

 

این ماژول 'بیم' (BEAM) نام دارد که مخفف Bigelow Expandable Activity Module است و توسط شرکت هوافضایی 'بیگلو' به سفارش ناسا طراحی شده است.
این اتاقک به هنگام پرتاب در حالت جمع شده است، اما پس از رسیدن به مقصد با دمیدن هوا به درون آن باز و نصب شده است. پس از نصب و راه‌اندازی این ماژول فضانوردان چندین آزمایش را برای اطمینان خاطر از عدم نشت هوا انجام دادند. قرار است پس از آماده‌سازی‌های مختلف هفته آینده آنها برای نخستین بار وارد آن شوند. هزینه طراحی و ساخت "بیم" ۱۸ میلیون دلار بوده و برای نخستین بار است که در فضا آزمایش می‌شود. طبق طرحی که ناسا و شرکت هوافضایی بیگلو در دست انجام دارند، ماژول‌های بادی در دهه‌های آینده به عنوان محفظه‌های قابل سکونت روی کره ماه یا مریخ مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بزرگترین مزیت این ماژول‌ها در این است که فضای اندکی را به هنگام حمل به فضا اشغال می‌کنند.


با این حال هنوز مشخص نیست که آیا این ماژول‌ها می‌توانند از فضانوردان در برابر تابش شدید خورشید و تغییرات شدید دما محافظت کنند یا خیر. همچنین مقاومت این ماژول‌ها در برابر زباله‌های سرگردان فضایی موردی است که باید در آزمایش‌ها سنجیده شود.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =