یک فروند بالگرد اطفا حریق تا پاییز در خرم آباد می ماند

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک فروند بالگرد اطفا حریق به صورت دائمی تا اوایل فصل پاییز و آغاز بارندگی ها در استان مستقر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند روز یکشنبه در حاشیه مانور اطفا حریق استان افزود: در حال حاضر دو فروند بالگرد اطفا حریق در این مانور حضور دارد که یکی از آنها به صورت مستمر در فرودگاه خرم آباد مستقر می شود.
وی با بیان اینکه این بالگرد در صورت نیاز استان ایلام را نیز پشتیبانی می کند، اظهار کرد: در مانور امروز 15 دستگاه اجرایی همکاری کرده اند و حضور نیروهای مردمی از جمله، بسیج، دهیاری ها و جوامع محلی چشمگیر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: این مانور با حضور مدیران محیط زیست استان های همدان، مرکزی، چهار محال و بختیاری و اصفهان و با شرکت 500 نیروی استان برگزار شده است.
فتحی بیرانوند ادامه داد: همچنین برای اولین بار از یگان سواره محیط زیست برای شناسایی مناطق دچار حریق به منظور تسریع در زمان اعلام حریق استفاده شد.
به گفته وی از ابتدای سالجاری تاکنون آتش سوری در مناطق حفاظت شده استان رخ نداده است.
در این مانور علی تیموری مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور حضور داشت.
به طور میانگین سالانه دو هزار و 600 هکتار از مجموع دو میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع لرستان دچار حریق می شود که عامل 95 درصد این آتش سوزی ها، انسانی است.....ایرنا/

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =