رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بوستان ها و مناطقی که کودکان از آنها استفاده می کنند باید از نهایت ایمنی برخوردار باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت شورای شهرتهران؛ مهدی چمران امروز یکشنبه در دویست و شصت و دومین جلسه شورا با اشاره به حادثه دلخراش مرگ کودک خردسال (مرحومه فاطمه امیری ) در پارک کوهسار شهرک رضویه منطقه 15گفت: این حادثه ناهنجار همه را متاثر کرده است اما باید توجه داشت که تاثر به تنهایی کافی نیست بلکه باید اقداماتی صورت گیرد تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

چمران ادامه داد: بوستان ها و مناطقی که مورد استفاده شهروندان و به ویژه کودکان قرار می گیرند باید نهایت ایمنی در آنها رعایت شود و این از وظایف مدیریت شهری و سایر دستگاه های مسئول است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سوای رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده همه ما 31 عضو شورا وکیل خانواده متوفی هستیم تا از حقوقشان دفاع کنیم و همه ما می خواهیم که قطعا و یقینا برخورد قاطعی با خاطیان صورت پذیرد. تنها کافی است لحظه ای خود را جای این خانواده داغدار بگذاریم، برای همین باید با پیگیری مجدانه به دنبال احقاق حق این عزیزان باشیم.

چمران در ادامه سخنان خود گفت: چرا باید در شهری مانند تهران نبود یک دریچه چنین حادثه ای بیافریند. دریچه کانال اگر وجود داشت به یقین این حادثه رخ نمی داد.

او خطاب به اعضای شورا گفت: باید نامه ای خطاب به شهردار تهران تنظیم شود و بحث ایمنی فضاهای شهری در بوستان ها مورد تاکید قرار گیرد، ایمنی که از وظایف مدیریت شهری است و باید بر آن تاکید شود. ما تاکید بر وظیفه می کنیم و همه اعضای شورا نیز به دنبال چنین نظارتی خواهند بود.

چمران همچنین خواستار شد که ایمنی بوستان ها و فضای های تفریحی مورد بازنگری قرار گیرد و کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری طرحی در این زمینه ارائه دهد تا به صورت لایحه در شورا مطرح شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به آغاز به کار مجلس دهم شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: روز گذشته آغاز کار مجلس شورای اسلامی، مجلس دهم بود که برگزیدگان ملت طی مراسمی کار خود را آغاز کردند.

او ادامه داد: امیدواریم مجلس در کنار سایر قوا بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و نیازها و شرایطی که در کشور حاکم است را به خوبی درک کنند و نمونه‌ای موفق از مجلس در میان مردم باشند.

چمران همچنین گفت: ما همچنین امیدواریم مجلس شورای اسلامی در کنار مدیریت شهری باشد و مشکلات مدیریت شهری که فراوان هم هست را با پر کردن خلاءهای قانونی و اصلاحات قوانین رفع کنند.

گزارش وضعیت ایمنی بوستان‌های پایتخت ارائه شود

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران ضمن ابراز تأسف از حادثه اخیر بوستان شهدای گمنام منطقه 15، خواستار بررسی وضعیت ایمنی کلیه بوستان های تهران در بازه زمانی مشخص و ارائه گزارش آن توسط شهرداری تهران در صحن علنی شد.

مجتبی شاکری امروز یکشنبه در تذکر پیش از دستور خود در دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران، ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی مسببان این حادثه، درعین حال گفت: باید مراقب باشیم تا درشلوغی رسیدگی به علل حادثه و پاسخگویی به رسانه‌ها مظلوم کشی رخ ندهد و سهم هرکسی اعم از پیمانکار، ناظر و مدیر که مسئولیتی در این حادثه داشته با هم دیده شود.

او در ادامه با انتقاد از نحوه پوشش اخبار صحن علنی هفته گذشته توسط اخبار 20:30 گفت: این بخش خبری استدلال های بنده در مخالفت با طرح نگارخانه‌ای ای به وسعت یک شهر را پخش نکرد و در مقابل اظهارات مخالفان بنده به طور کامل پخش شد.

شاکری که 35 مورد از تابلوهای نصب شده در سطح شهر در قالب نگارخانه ای به وسعت یک شهر را برای همکاران خود در شورای شهر به نمایش گذاشت، گفت: در تذکر هفته گذشته به موضوع جانمایی نادرست تابلوها و تابلوهای گنگ و نامفهوم به نمایش گذاشته شده اشاره کردم که نمونه هایی از آنها را نیز به همراه آورده ام.

او با اشاره به تناقض آمارهای اعلام شده درباره طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر، گفت: رییس سازمان زیباسازی تعداد تصاویر را 800 مورد عنوان کرد و معاون وی 1600 مورد و درعین حال در گزارش رسمی و مکتوب تعداد تابلوها 2900 مورد اعلام شده است. این در حالی است که برابر گزارش شهرداری تهران 200 تابلو متناسب با نیمه شعبان و 200 تابلو با موضوع آزادسازی خرمشهر نیز نصب شده بود. بنابراین نیمه شعبان و فتح خرمشهر با این سهم اندک از تبلیغات محیطی در میان 2900 تابلوی طرح نگارخانه ای به وسعت یک شهر گم شد. ضمن اینکه جانمایی آثار هنری در کنار بزرگراه و خیابان هیچ توجیه علمی، منطقی و هنری ندارد.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عبارت های کلی، بی خاصیت و سستی که در تابلوهای ویژه ایام نیمه شعبان درج شده است، گفت: جملاتی با مضامین «آقا مخلص شما هستیم!» که جریان انحرافی عنوان می کرد و فاقد انرژی است، سودی ندارد. همان گونه که مقام معظم رهبری در سال گذشته نیز دغدغه داشتند، جملات باید دارای انرژی ضداستکباری باشد و ضمن نمایش جایگاه ممتاز ایران در منطقه، از مقاومت گروه هایی نظیر انصار الله، حزب الله و حشد الشعبی یاد کند.

شاکری در ابتدای سخنانش انتخاب لاریجانی به عنوان رییس مجلس دهم را نیز تبریک گفت.

مهدی چمران،‌ رییس شورای شهر تهران نیز پس از استماع سخنان شاکری از پیشنهاد ارائه گزارش ایمنی پارک ها در شورای شهر استقبال کرد و مقرر شد این گزارش در آینده نزدیک به صحن بیاید.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =