سرانجام روز سرنوشت ساز فوتبال کشورمان در جام حذفی فرا رسید جایی که دو تیم فوتبال کشورمان ذوب آهن و استقلال تهران در ورزشگاه خرمشهر باید به مصاف یکدیگر بروند. جدالی حساس که می تواند یک تیم را به جام رسانده و دیگری را در رقابت های این فصل فوتبال کشورمان از رسیدن به جام محروم کند.

حميد معاني: این مسابقه برای اولین مرتبه به پاسداشت آزادسازی خرمشهر و دلاور‌مردی‌ های رزمندگان در ورزشگاه تازه تاسیس خرمشهر برگزار می‌ شود و قرار است این شهر برای همیشه میزبان فینال‌های جام حذفی باشد.

استقلال این فصل نه تنها در رسیدن به جام قهرمانی رقابت های لیگ برتر ناکام مانده بلکه با باخت در دربی پایین تر از رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس نیز قرار گرفت تا هواداران این تیم از عملکرد شاگردان مظلومی راضی نباشند.

البته ذکر این نکته ضروری است که آبی پوشان پایتخت در صورتی که بتوانند جام حذفی را کسب کنند می توانند ناکامی در لیگ برتر و عقب ماندن از پرسپولیس را با کسب جام جبران کرده و به این تیم فخر بفروشند که تیمشان توانسته یک جام کسب کند در حالیکه سرخپوشان پایتخت با وجود بالاتر قرار گرفتن از استقلال در رقابت های این فصل هیچ جامی کسب نکرده است.

استقلال در این دیدار روی حمایت هواداران بیشمارش در استان خوزستان حساب ویژه ای باز کرده و از این لحاظ برتری محسوسی نسبت به ذوب آهن خواهد داشت آنها با همین برتری می توانند سبزپوشان دیار زاینده رود را تحت فشار قرار دهند هر چند که ذوب آهن نیز در این زمینه تیم بی تجربه ای محسوب نمی شود و به خوبی می داند در زمین چنین تیم هایی چگونه بازی کرده و در زمان مناسب به حریف خود ضربه بزند.

استقلال برای این دیدار سجاد شهباززاده و خسرو حیدری دو تن از بهترین بازیکنان خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد هر چند که این تیم باید از بابت حضور سیدمهدی رحمتی دروازه بان خود در این دیدار بسیار راضی باشد چراکه اگر قرار بود قانون در فوتبال کشورمان به سلیقه اشخاص تغییر نکرده و به درستی رعایت می شد استقلالی ها هم اکنون نمی توانستند از حضور گلر شماره یک خود در این دیدار بهره ببرند.

در سوی دیگر میدان ذوب آهنی قرار دارد که همین چند روز پیش یکی از سنگین ترین بازی های فصل خود را مقابل تیم بسیار قدرتمند العین برگزار کرده و با شکست دو بر صفر مقابل این تیم از گردونه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حذف شده است.

شاگردان یحیی خسته از این دیدار سنگین پای در آوردگاه حساس خرمشهر می گذارند، جایی که تنها فرصتشان برای کسب یک جام و هدیه آن به هوادارانشان و مردم اصفهان است که این فصل روزهای بسیار تلخی را پشت سرگذاشته اند.

ذوبی ها به نظر می رسد برای این دیدار بازیکن تاثیرگذار خود احسان پهلوان را در اختیار ندارند که همین موضوع می تواند بر روند هجومی این تیم تاثیرگذار باشد، هاشم بیک زاده نیز به دلیل مصدومیت یکی دیگر از غایبین احتمالی شاگردان یحیی برای این دیدار است. البته خبر خوش برای گل محمدی آمادگی مجدد مهرداد قنبری چپ پای تکنیکی و بسیار تاثیرگذار این تیم پس از طی یک دوره طولانی مصدومیت است.

در صورتی که ذوب آهن اصفهان بتواند از این دیدار سربلند خارج شده و بر سکوی قهرمانی جام حذفی تکیه بزند برای دومین سال پیاپی است که به این مهم دست پیدا کرده. اصفهان در این روزها تشنه یک جام است باید دید شاگردان یحیی می توانند این جام را به مردم اصفهان هدیه کنند یا خیر.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =