مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مازاد مسکن در کشور گفت: کاهش نرخ سود سپرده باعث می‌شود منابع کمتری وارد بانکها و اگر بخش مسکن جذاب شود وارد این بخش هم می‌شود.

علی چگینی گفت: با ورود وام ها از خرداد ماه رونق آرام آرام به بازار مسکن بازمی گردد بطوریکه سازندگان واحدهای خود را بفروش می رسانند و واحدهای نیمه کاره را تکمیل می کنند.

آن طور که در گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آمده، وی با اشاره به تمایل به کاهش نرخ سود تسهیلات تصریح کرد: تعیین نرخ سود تسهیلات مسکن دست وزارت راه و شهرسازی نیست و نرخ سود تسهیلات در شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تصویب می شود.

چگینی گفت: مازاد عرضه در بخش مسکن وجود دارد زیرا بدلیل رکود در بازار سازندگان در ۳-۲ سال اخیر تعدادی مسکن ساختند و نتوانستند بفروش برسانند و تا یک سال هم تولید بازار اضافه نشود عرضه تقاضا برهم نمی خورد.

وی افزود: زمانی که وامها وارد بازار مسکن شود سازندگان اقدام به دریافت پروانه ساختمانی می کنند و برنامه های حمایت از عرضه هم وجود دارد.

چگینی درباره اینکه کاهش سود سپرده باعث رونق در بازار می شود ، تصریح کرد: کاهش نرخ سود سپرده باعث می شود منابع کمتری وارد بانکها شود و ممکن است وارد سایر بازار های اقصادی و بورس شود و اگر بخش مسکن جذاب شود وارد این بخش هم می شود.

وی ا افزود: اگر مقدار تغییر در کاهش سود سپرده ها زیاد شود ممکن است تاثیر دو گانه ای داشته باشد و امار ساخت و ساز را بالا ببرد اما چنین تصوری نداریم که یک دفعه درصد قابل توجهی تغییر در بازار مسکن ایجاد کند.


22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عربلو IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    23 23
    بزك نمير بهار مياد
  • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    30 23
    چقدر اسرار دارید که سود سپرده هارو کم کنید تا دلال بازی راه بیفته خب به من کارمند که چندرغاز پول زحمتکشیمو گذاشتم بانک تا کمک خرج زندکیم باشه چه ربطی داره که یه بساز بفروش خونه هاش رو دستش باد کرده ؟؟؟؟ میخوای سودو کم کنید که امثال ماها فقیرتر بشیم ولی بساز بفروشها پولدارتر بشن و بنز و بی ام دبلیوشونو تبدیل کنن به مازراتی ؟؟؟
  • مهدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    16 19
    تعداد متقاضیان وام مسکن حداکثر چهل هزار نفره. این معادل نصف تعداد خرید و فروش در حالت رونق در یک ماه. اگه سود بانکی رو کم کنند ناچارند سود تسهیلات بانکی رو هم کم کنند اونوقت کی از این تسهیلات مسکن با سود بالا استفاده میکنه؟
  • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    19 28
    مردم پول خرید مسکن رو ندارن پس منتظر معجزه نباشید
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    6 7
    با در امدهای ریالی نمیتوان مسکن دلاری خرید حتی اگر سود تسهیلات 2 درصد باشد زمانی که در امد های عامه متقاضی مردم مطابق افزایش قیمت مسکن در دولت گذشته که چیزی حدود 3 برابر شد 3 برابر افزایش پیدا نکند قدرت در امد مردم به وام های با اقساط حد اقل بالای یک میلیون هم نخواهذ رسید .پس برای حفظ منافع بساز و بفروش ها سراغ اندوخته های مردم در بانک ها نروید و بگذارید قانون عرضه و تقاضا بطور طبیعی بازار را تنطیم کند در شرایط فعلی مسکن موجود در کشور بیش از تقاضا است .مگر قشر ضعیف که باید دولت مسکن مهر یا اجتماعی را در نطر داشته باشد
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
    9 5
    نه بازار جذابی برای سرمایه گذاریه و نه مصرف کننده قدرت خرید واحد در شان خودشو داره. اگر این بازار قرار بود راه بیفته تا حالا افتاده بود. بنگاه دارهای املاک هم به فکر تعویض شغل باشن.
  • مرشد A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
    8 1
    قدرت خرید یعنی تقاضاو کاهش قدرت خرید یعنی کاهش تقاضا و درنتیجه بادکردن کالا روی دست یه مشت دلال و درنتیجه دست به دامن شدن دلال ها به روزنامه چی و مقاله نویس که با اخبار کاذب رو مخ مردم راه بروند بابا جمع کنید خودتونو یه مشت دلال کشور و مردم رو مسخره طمع و زیاده خواهی خودتون کردید...................