با مصاحبه های مبهم مسئولان مختلف، به نظر می رسد داستان بازشماری آرای تبریز همچنان ادامه داشته و همین امر به یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد شایعه و ایجاد التهاب در شبکه های مجازی شده است.

مهرداد خوشکار مقدم: به گزارش خبرآنلاین، درحالیکه یا اتمام مرحله ی دوم انتخابات مجلس دهم، تکلیف 4 نماینده باقیمانده از حوزه انتخابیه تبریز مشخص شده بود، اعتراض برخی از کاندیداهای انتخابات به نتایج اعلام شده، پای شورای نگهبان را به بازشماری تمام صندوق های این حوزه کشاند.

درحالیکه شهروندان تبریزی در انتظار اعلام رای نهایی شورای محترم نگهبان بودند اما امروز فردا کردن برخی مسئولان و نیز انتشار اخباری مبنی بر تغییر نتایج از سوی رسانه های منتسب به افراد معترض، ضمن افزایش تردیدهای موجود، به شایعات مختلف در تبریز دامن زده است.

در این راستا علی رغم هشدارهای متعدد هیئت نظارت و شورای نگهبان مبنی بر عدم مصاحبه از سوی کاندیداهای مختلف و مشخص نبودن نتایج، برخی از رسانه های خاص با انتشار اخبار ضد و نقیض بر ابهام در فضای موجود می افزایند.

خبرگزاری فارس که در طول ایام بعد از انتخابات، خط سیر خاصی را دنبال کرده است همین دیروز از اتمام بازشماری آراء تبریز و پيش افتادن سعیدی با حدود ۵۰۰ رأی از علیرضا منادی خبر داده بود!

عضو حقوقدان شوراى نگهبان اما تاکید کرده است که هيچ گزارشى مبنى بر تغيير آرا و يا نتيجه بازشمارى آرا در حوزه تبريز به شوراى نگهبان واصل نشده است.

"نجات الله ابراهيميان" عضو حقوقدان شوراى نگهبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در واكنش به اعلام نتيجه بازشمارى آرا در حوزه انتخابيه تبريز اظهار داشت: هيچ گزارشى مبنى بر تغيير آرا و يا نتيجه بازشمارى آرا در حوزه تبريز به شوراى نگهبان واصل نشده است.

وى با اشاره به زمان بررسى نتيجه بازشمارى آرا در حوزه تبريز در شوراى نگهبان تصريح كرد: روز چهارشنبه اين موضوع در اين شورا مطرح و تصميم گيرى نهايي اتخاذ خواهد شد.

در همین حال، رییس ستاد انتخابات شهرستان تبریز با تکذیب انتشار خبری مبنی بر اتمام بازشماری صندوق‌های اخذ رای توسط یکی از رسانه‌های محلی گفت: فعلا فرآیند بازشماری آرای صندوق‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به اتمام نرسیده و فرآیند بررسی هشت صندوق به امروز موکول شده است.

رحیم شهرتی فر در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه تمامی آمار ارائه شده در فضای مجازی و سایر شبکه‌های ارتباط جمعی، کذب بوده و مبنای صحیحی ندارد گفت: نتیجه قطعی بازشماری صندوق‌های اخذ رای در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر صرفا از طریق شورای نگهبان اعلام می‌شود و همه باید منتظر اعلام نظر این نهاد قانونی باشیم.

وی با اشاره به انتشار خبری توسط برخی از رسانه‌ها مبنی بر اتمام بازشماری آراء، این خبر را تکذیب کرد و ادامه داد: فعلا فرآیند شمارش آراء خاتمه نیافته است.

به گفته وی، هر یک از کاندیداها، دو نماینده در فرآیند بازشماری دارند و نماینده هیات اجرایی انتخابات نیز در کنار تیم اعزامی شورای نگهبان به تبریز حضور دارد.

ریس ستاد انتخابات شهرستان تبریز تصریح کرد: پس از اتمام بازشماری تمامی صندوق‌ها، صورتجلسه مربوطه توسط تیم اعزامی شورای نگهبان به تهران، ارسال و تصمیم گیری و نتایج رسمی، توسط ایشان اعلام می شود.

شهرتی فر گفت: نتایج قطعی بازشماری، امروز اعلام نمی شود.

با این شرایط اما در حالیکه مجلس دهم کار خود را آغاز کرده و حتی اعضای هیئت رئیسه موقت انتخاب و رایزنی ها برای انتخاب کمیسیون های مختلف شروع شده است، عدم حضور نماینده های تبریز، مردم آذربایجتان را متضرر خواهد کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =