ایسنا نوشت: نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی از آن دست موضوعاتی است که هرسال دانش آموزانی در برخی دروس نسبت به سختی آن اعتراض می‌کنند.

امسال نیز سختی سوالات طراحی شده بخصوص در دروس "شیمی" و "عربی" باعث گلایه دانش آموزان و والدین آنها شده تا جایی که تعدادی از آنها اواخر هفته گذشته در مقابل ساختمان آموزش و پرورش تهران تجمع کردند و حتی بخشنامه‌ای جعلی با موضوع ارفاق در نمرات نهایی سه درس "عربی"، "شیمی" و "دین و زندگی" سال سوم متوسطه در فضای مجازی دست به دست چرخید.

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد سوالات امتحانی ما سخت نبودند اظهار کرد: تا امروز بخشی از اوراق دروس شیمی، عربی و دین و زندگی تصحیح شده و نتایج بد نبوده است.

وی افزود: حتی میانگین نمرات دانش آموزان در این دروس بالاتر از میانگین نمرات در سال گذشته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق اعتراضات از سوی دانش آموزان برتر که معمولا نمرات بالایی کسب می کنند مطرح شده است گفت: این گروه از دانش آموزان معمولا کمال گرا و ایده‌آل طلب هستند و سوالات برای کسب بیشترین نمره برای آنها سخت آمده است.

عمادی تاکید کرد: اگر دانش آموزان به نتایج امتحانات اعتراض دارند می‌توانند آن را مطرح کنند تا اوراق امتحانی آنها مجددا تصحیح شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    عاقبت نمره مفت دادن از کلاس اول تا کلاس نهم همین میشه فقط باید مردودی احیا بشه
  • سعید IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    جناب مسول بجای فرا فکنی و فرار به جلو چه خوب بود پاسخ قانع کننده ای میداد
  • مجید A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    به نظرم اموزش و پرورش بیراه نمیگه. الان همه میخوان 20 بگیرن و اگه نشد اعتراض میکنند.
  • بی نام IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    0 0
    سئوالات مشکل بهتر است. سئوالات باید توان غربالگری داشته باشد. متاسفانه در کشور ما کارها با بنیانها و ادله های قوی انجام نمیشود و بلافاصله بعد ار یک اعتراض کوچک جا میزنند. بر مبنای آزمون سازی علمی سوالات باید تدوین گردد تا سطوح استعدادی و توانایی علمی آزمون دهندگان تفکیک گردند امتحانی که در آن همه بیست بگیرند فاقد ارزش است هرچند همه آزمون شوندگان خوشحال باشند