همایش حافظان میراث فرهنگی گیلان برگزار شد

همایش حافظان میراث فرهنگی گیلان در راستای تجلیل و تشویق خادمین میراث فرهنگی گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ همایش حافظان میراث فرهنگی استان با حضور مدیرکل،معاونین و کارکنان یگان حفاظت این اداره کل در موزه میراث روستایی گیلان برگزار شد.

در این همایش رضا علیزاده با اشاره به اهمیت پاسداری از آثار و محوطه های تاریخی در حفظ هویت و اصالت نیاکانمان اظهار داشت: مبارزه با متعدیان میراث فرهنگی‏ اقدامی پیچیده و ارزشمند است که غفلت و سهل انگاری در آن تاریخ و فرهنگی یک ملت را هدف قرار می دهد.

وی با بیان اینکه گیلان استانی ممتاز در بهره مندی از آثار تاریخی و محوطه های باستانی است، اذعان داشت: کثرث آثار تاريخي و پهنه گسترده محوطه های تاریخی استان صیانت از این میراث ارزشمند را پر اهمیت تر می سازد؛ لذا تلاش کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان نقش موثری در حراست از این داشته های ارزشمند ایفا می نماید.

علیزاده؛ همگرایی در انجام ماموریت ها و تداوم در گشت زنی و بازرسی از محوطه و آثار تاریخی را مورد تاکید قرار داد و برخورد جدی با حفاران غیرمجاز و متخلفین این حوزه تاکید کرد.

سرپرست یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در ادامه گزارش عملکردی از فعالیت های انجام شده و ماموریت های صورت گرفته در این حوزه را ارائه نمود.

اهدای لوح تقدیر و تجلیل از تعدادی نیروهای فعال و نمونه یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان بخش پایانی این همایش بود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =