اولین ارکستر شرق گیلان در لاهیجان آغاز به کار کرد

گروه موسیقی آرشیو به سرپرستی مهیار حسین پور به عنوان اولین ارکستر شرق گیلان در لاهیجان فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گروه موسیقی آرشیو به عنوان اولین ارکستر به همراه هنرمندانی از شرق گیلان فعالیت هنری خود را از سال گذشته در لاهیجان شروع کرده است.

مهیار حسین پور سرپرست گروه در گفت و گویی افزود: این گروه قصد دارد کارهای فولک ملل مختلف از جمله کشورهای اسیایی را کار کند.

وی که مدت ١٠ سال است در زمینه موسیقی فعالیت می کند، افزود: تاکنون در جشنواره های مختلفی رهبری گروه های موسیقی همچون هامون و مهیار را برعهده داشته ام و در گروه موسیقی استاد شادروان محمد نوری نیز کار کرده ام.

وی در ادامه گفت: در این گروه سازهایی همچون ویولن ،‌گیتار الکتریک،بیس،پیانو و سازهای کوبه ای نواخته می شود .حسین پور که دارای مدرک موسیقی از تهران است هم اکنون در اموزشگاههای مختلف موسیقی نیز به عنوان مربی مشغول به فعالیت است.

از جمله هنرمندانی که در این گروه فعالیت می کنند عبارتند از : ساناز ابیضی،ملینا قاسم پور،مرضیه منصوری،بهناز مجاوری شیخان،ساقی حق پرست،رقیه شریعت ناصری،عارف حسین پور،محمد طالب نژاد،هادی قناد،شیرین طبع جلالی ،علی حق پرست،مرضیه صنایع،سعیده پوربابایی،حامد هدایتی،سید هامون ذاکر نقیبی،ساحل سادات تولایی،سعیده پوربابایی،علی پژمان،شبنم دلیر وفائزه فروتن.

لازم بذکر است این گروه در اواخر تیرماه امسال پس از طی مراحل قانونی در لاهیجان اجرا خواهند داشت.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =