اتصال راه آهن گیلان به راه آهن سراسری قفقاز، روسیه و اروپا

رئیس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان گفت: راه آهن گیلان باید به راه آهن سراسری قفقاز، روسیه و اروپا وصل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی شهرستان لنگرود که جمعه با حضور استاندار گیلان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود برگزار شد، گفت: آبروی امروز ما به یمن تیزبینی امام راحل محقق شده و میراث بزرگی نه برای شیعه بلکه برای جهان اسلام گذاشت و ما امروز شاهد نهضت اسلامی و بیداری اسلامی در جهان هستیم.

وی با بیان اینکه هدف از سفر خود به استان گیلان برای فعال کردن اقتصاد ایران با روسیه و اذربایجان بود، افزود: حضور در جلسه شورای اداری لنگرود فقط به جهت وعده ای بود که قبلا در دهه فجر به دلیل کسالت شدید محقق نشده و امروز با حضور در این جلسه به وعده خود وفا کرد.

واعظی با اشاره به اینکه مجلس مقتدر، انقلابی با خون شهدا در ارتباط است، تصریح کرد: خواندن فرازی از وصیت نامه شهدا در ابتدای جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود را امری بسیار ارزشمند است و امروز تفکرات تکفیری به دنبال مخدوش کردن اسلام رحمانی و ناب و معرفی آن به افکار عمومی جهان است که این امر با رهبری داعیانه مقام معظم رهبری و خون شهدا ما امروز ایران لنگرگاه ثبات وکشور امنی است.

وزیر ارتباطات و فناوری ادامه داد: امروز فرزندان این اب و خاک از حرم شیعه دفاع کردند و امروز شاهد این هستیم که کشور ما کشور امنی است و این اتفاقی نیست که روسای جمهور کشورها و نخست وزیران کشورها صف کشیده اند و نگاه ارزشی به سیاست، فرهنگ و اقتصاد باید نگاه اعتدالی و پرهیز از تندروی باشد.

دکتر واعظی تصریح کرد: گفتمان اعتدال هم در انتخابات هفتم اسفند و 10 فروردین و هم در سیاست منطقه ای و سیاست خارجی جواب داد و توفیقات نظام متعلق به همه و کلیت نظام است.

وی با بیان اینکه کسانی که در خصوص برجام و برداشتن تحریم ها به گونه دیگری صحبت می کنند فقط به دنبال کم جلوه دادن توفیقات نظام هستند، اذعان کرد: آنچه کسب شده توسط نظام مقدس اسلامی و تقدیم به رهبر معظم انقلاب با هدایت های آن بزرگوار است.

رئیس کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه مسئله راه آهن قزوین - رشت باید تا آخر سال به جای قابل قبولی برسد، اذعان کرد: زدن 23 کیلومتر تونل و 13 کیلومتر پل در جاهای مختلف کار سختی است و ان شاء الله تا پایان سال به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: این راه آهن باید به راه آهن سراسری قفقاز، روسیه و اروپا وصل شود.

دکتر واعظی با بیان اینکه گرفتن اعتبار 500 میلیون دلاری از خارج از ایران مهم است، تصریح کرد: خط راه آهن رشت- آستارا باید امسال شروع شود و شبکه ای در کشور بوجود آید و ایده راه اهن رشت- قائم شهر نیز ایده خوبی است.

وی رونق اقتصادی و اشتغال جوانان را از دغدغه های اصلی عنوان و اذعان کرد: فعال کردن تجار و صادرکنندگان استان به آذربایجان و روسیه بهترین راه حل در استان است که در امر صادرات کار بزرگی انجام شود.

دکتر واعظی با تاکید براینکه اینترنت در روستاها مساوی با خدمات متعدد به روستائیان است، افزود: اینترنت برای سرگرمی نیست باید در روستاها در خصوص خدمات، آموزش و سلامت و دیگر فعالیت ها مدنظر قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری در دولت یازدهم شبکه انتقال استان 8 برابر و شبکه دیتا نیز 6 برابر شده است، خاطرنشان کرد: حضور گردشگران در استان نباید به معنای کاهش امکانات باشد و باید از هر لحاظ امکانات و خدمات افزایش یابد.

دکتر واعظی خبر داد: 4g تا اخر سال در شهرستان لنگرود به بهره برداری خواهد رسید و سرعت اینترنت نیز ساماندهی می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =