مهر نوشت: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: سخنان شهردار در خصوص باج دهی به اعضای شورا فرار به جلو است و ایجاد یک سپر دفاعی برای پاسخگو نبودن به انتقادات است.

رحمت الله حافظی با اشاره به سخنان اخیر شهردار تهران مبنی بر باج دادن برخی از شهرداران به برخی شوراها برای حفظ جایگاه خود گفت: این صحبت های شهردار جای تعجب دارد، اگر خطاب شهردار، شهرداران و شوراهای سایر شهرهاست باید شهرداران و شوراهای همان شهرها در خصوص این مسائل صحبت کنند و اگر ایشان از چنین مسائلی در خصوص سایر شهرها مطلع هستند در جایگاهی نیستند که آن را مطرح کنند و باید شهرداران و شوراهای همان شهرها پیگیر این مسائل باشند.

رئیس کمیسیون سلامت ادامه داد: اگر منظور شهردار تهران، شورای شهر تهران است و مسائلی است که با اعضای شورای شهر دارد به صراحت مشخص کنند چه کسی از وی باج خواهی کرده که مجبور شده اند برای آنکه در جایگاه خود بمانند، باج دهند. به نظر می رسد این نوع سخنان مصداق تعبیر فرار به جلو باشد. در زمانی که وی باید پاسخگوی مسائل مالی و گزارشات حسابرسی و ... به شورا باشد.

وی با بیان اینکه به نظر می آید شهردار با این نوع سخنان قصد ایجاد سپر حفاظتی برای پاسخگویی به برخی انتقادات را دارد گفت: برای آنکه مقابل فرار به جلو گرفته شود به عنوان حافظی یک عضو شورای شهر می خواهم که اگر باجی داده شده و یا آنکه باجی خواسته شده و از سوی شهرداری مقاومت شده است، اعلام شود. این ادبیات، ادبیات مناسبی از سوی فردی که خود را مقام ارشد شهر و حتی کشور می داند ادبیات درستی نیست.

حافظی در پاسخ به این پرسش که برخی از اعضای شورا معتقدند رسانه ها با گزینشی منعکس کردن سخنان شهردار قصد ایجاد تقابل بین شهردار و شورا را دارند گفت: من سخنان شهردار را گوش دادم و متن کامل سخنان وی را نیز مطالعه کردم منظور شهردار تهران شفاف است و نباید راه را گم کرد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقاد شهردار به دخالت در فعالیت های شهرداری توسط اعضای شورا گفت: قوانین مرز دخالت و نظارت را مشخص کرده است اگر خارج از آن قوانین اقدام شود ممکن است نظارت به دخالت منجر شود. بنابراین باید در چارچوب قوانین حرکت کرد اما باید مصادیق دخالت نیز مشخص شود و شهردار اعلام کند در چه مواردی اعضای شورا در کارهای شهرداری دخالت کردند.

وی ادامه داد: برخی از مصادیق دخالت می تواند معرفی افرادی برای شهرداری و معاونین باشد که قانون به شهردار این اجازه را داده که شهرداران مناطق، معاونین و روسای سازمان ها و شرکت ها را خودش انتخاب کند و می تواند به این پیشنهادات توجهی نکرده و تصمیم نهایی را بگیرد که تاکنون نیز چنین بوده است.

حافظی با بیان اینکه جای تعجب است چرا تاکنون به موضوع باج دهی به شورا توسط شهردار پرداخته نشده، گفت: اگر این باج ها داده شده که سقوط انجام شده و اگر باجی خواسته شده و در ابتدای سقوط هستیم باید در این زمینه با شفاف سازی مشخص شود که چه کسی قصد باج گیری داشته است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص قانونی بودن واگذاری زمین از سوی شهرداری تهران برای احداث ساختمان شورای عالی استان ها گفت: این موضوع نیاز به مصوبه شورا دارد و نمی توان بدون تصویب شورا این کار را اجرایی کرد.

وی در خصوص اینکه رئیس شورای عالی استان ها اعلام کرده که این واگذاری نیاز به تصویب شورا ندارد مانند احداث ساختمان های نگهداری معتادان که از سوی وزارت کشور به شهرداری ابلاغ می شود، گفت: این کمپ ها به معتادین سطح شهر تهران که یکی از معضلات شهر تهران هستند، خدمات رسانی می کنند اما شورای عالی استان ها قرار است به شوراهای سراسر کشور خدمات رسانی کند که باید به دلیل هزینه بر بودن آن برای پایتخت، مصوبه شورا را داشته باشد.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص اینکه شورا به برخی از موضوعاتی که باید در جریان آن باشد اما توسط شهرداری نادیده گرفته می شود، گفت: متاسفانه ریشه این نوع برخوردها در دفاعی است که هیات رئیسه از برخی فعالیت های شهرداری می کند.اعضای شورا برای اعتراض در این موارد می توانند به قوه قضاییه و دادگاه شکایت ببرند که این رویه رویه درستی نیست و کار شورایی باید با مشورت و تصمیم همه اعضای شورا انجام شود.

4747

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =