معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جمع مدیران نظام مالیاتی از تلاش مدیران و کارکنان نظام مالیاتی را تقدیر بعمل آورد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر محمد باقر نوبخت، با حضور در اجلاس سراسري مديران مالياتي کشور، ضمن تاکيد بر بند مصرح 17 سياست هاي اقتصاد مقاومتي گفت: با توجه به اين بند، سهم ماليات ها در درآمدهاي دولت بايد افزايش پيدا کند و امسال شاهد اقدام و عمل در عرصه سياست اقتصاد مقاومتي خواهيم بود.

وي رشد وصول ماليات در دو ماهه نخست امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل را افتخارآفرين دانست و ضمن تقدير از مديران و کارکنان خدوم اين سازمان گفت: تامين هزينه هاي کشور به تلاش شما بستگي دارد و دولت نيز بايد ابزارها، امکانات و منابع مورد نياز را در اختيار سازمان قرار خواهد داد تا بتواند نسبت 10 درصدي ماليات به توليد ناخالص داخلي پيش بيني شده در قانون برنامه ششم را محقق سازد.

دکتر نوبخت با بيان اينکه اقتصاد کشور در حال خروج از رکود است، عنوان کرد: با توجه به شرايط رونق اقتصاد، بايد به سمتي برويم که سهم ماليات ها از بودجه افزايش يابد البته نه از محل افزايش نرخ ها و فشار بيشتر بر موديان موجود،بلکه با شناسايي آن بخش از اقتصاد که هم اکنون از ماليات مستثني يا معاف است و يا ما از آن مغفول مانده ايم.

سخنگوي دولت اظهار داشت: کار در دستگاه مالياتي، کار سختي است از آن جهت که هم شما بايد قاطعانه ماليات اخذ کنيد و هم عادلانه و همين امر، باعث مي شود کار شما سخت باشد و همچنين بايستي مراقبت نماييد محبوبيت و اعتبار سازمان به واسطه ماليات ستاني خدشه دار نشود.

وي با اشاره به اينکه عده اي در کشور فرار مالياتي را يک هنر مي دانند، گفت: متاسفانه درکشور فرهنگ ماليات گريزي وجود دارد و هنر شما اين است که با رعايت عدالت، قاطعانه ماليات را وصول کنيد.

وي در خاتمه، ضمن تقدير و تشکر از تلاش مديران و کارکنان سازمان امور مالياتي کشور، خواستار تلاش همه جانبه و کار جهادي همکاران اين دستگاه به منظور اجرايي کردن سياست هاي اقتصاد مقاومتي شد.

 

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 1
    بله چون سازمان مالیاتی برای دولت پول وصول میکنه ازشون تقدیر میکنن.ملت زیر بار فشار مالیات دارن خرد میشن.
  • منصور اميريان IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    1 0
    سلام. قوانين مالياتي اشكالي ندارند. بلكه سازمان امور مالياتي توانايي اجرا ندارد. مثلا بيش از 80 درصد ماليات توسط موديان بزرگ مالياتي پرداخت مي شود ولي 80 درصد يا بيشتر نيروي سازمان مالياتي صرف محاسبه و وصول ماليات از 20 درصد باقيمانده ميشود. بطور خلاصه ميتوان با كوچك كردن سازمان مالياتي و استفاده از روشهاي نوين و مكانيزه بر چابكي سازمان افزود. هنوز پس از چندين سال خبري از سيستم جامع نيست. هنوز سيستمهاي مختلفي بصورت جزيره اي استفاده ميشوند. كوتاهي در رسيدگي به پرونده هاي بزرگ مالياتي زيانهاي سنگيني را به كشور وارد مي كند. هيچ تباني نياز نيست. فقط بايد رسيدگي به يك پرونده چند ماهي بيشتر طول بكشد. زيان آن معال همان 20 درصد ساير موديان خرد و كوچك خواهد بود. سازمان مالياتي بايد بار محاسبه ..
  • بی نام A1 ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    1 0
    نمیشه ایشون راههایی برای جلوگیری از اختلاس که الان هنر شده بدن