تسنیم نوشت: مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: زمین پژوهشگاه برای تیم ملی کوچک است و امیدوارم تاج امکانات لازم را برای مربیان تیم ملی فراهم کند تا آنها تمرکز‌شان را روی کار خود قرار دهند.

کریم باقری روز جمعه در تمرین تیم ملی حضور پیدا کرد تا دیداری با بازیکنان و کادرفنی این تیم داشته باشد. او درباره حضور در تمرین ملی‌پوشان و همچنین آخرین وضعیت ملی‌پوشان صحبت کرد.

 شرایط تیم ملی را در تمرین روز جمعه چطور دیدید؟

ملی‌پوشان تازه استارت زده‌اند و لژیونرها هم به تازگی به جمع دیگر نفرات اضافه شده‌اند. شرایط بازیکنان خوب بود و بازی با مقدونیه به مربیان تیم ملی کمک خواهد کرد تا برنامه‌های تاکتیکی خود را پیش ببرند.

 به عقیده شما زمین چمن پژوهشگاه صنعت نفت محل مناسبی برای برگزاری تمرینان تیم‌ملی است؟

کیفیت زمین این ورزشگاه بد نبود اما در کل این ورزشگاه برای تیم ملی کوچک است و تیم ملی نیاز به زمینی دارد که امکانات بیشتری داشته باشد. امیدوارم مهدی تاج با برنامه‌ریزی بهتر و ایجاد امکانات خوب برای تیم ملی دغدغه‌های مربیان این تیم را از بین ببرد.

 به نظر می‌آید آرامش در تیم ملی وجود ندارد؟

در حال حاضر تیم ملی بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد. امیدوارم امکاناتی که مربیان تیم ملی می‌خواهند در اختیار آنها قرار بگیرد تا آنها ذهن‌شان درگیر این مسائل نباشد و روی بازی‌های سختی که در پیش‌رو دارند تمرکز کنند.

 چرا حریفان ایران به فکر بازی با تیم‌های قدرتمند دنیا هستند اما ما همچنان درگیر زمین تمرین هستیم؟

 اینکه در کشورمان زمین تمرین خوب برای تیم ملی نداریم واقعا اتفاق خوبی نیست اما این مشکل فقط به تیم ملی مربوط نمی‌شود و باشگاه‌های ما هم هنوز از امکانات لازم برخوردار نیستند. دلیل اصلی این قضیه نبود ثبات مدیریتی در باشگاه‌ها و فدراسیون است. اگر مدیران بدانند تا چند سال به کارشان ادامه می‌دهند بهتر می‌‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند. الان چند سال است که این عدم ثبات مدیریت در ورزش فوتبال کشورمان وجود دارد.

در مورد پرسپولیس و آخرین وضعیت این تیم در فصل نقل‌وانتقالات صحبت کنید؟

باشگاه فعلا درگیر جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی است و هدف‌مان این است که در آغاز دور جدید تمرینات با نفرات کامل استارت بزنیم تا روند آماده‌سازی تیم به خوبی طی شود.

 باشگاه و کادرفنی برای بستن تیم به جمع‌بندی نهایی رسیده‌اند؟

بله، برانکو قبل از اینکه ایران را ترک کند در مورد تمامی مسائل هماهنکی لازم را باشگاه بوجود آورد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. باشگاه دقیقا می‌داند چه نفراتی مدنظر برانکو قرار دارند.

گویا لو رفتن لیست برانکو در رسانه‌ها باعث شده قیمت برخی بازیکنان که فصل پیش قراردادشان کمتر از 200 میلیون بوده است به بالای یک میلیارد برسد؟!

بله متاسفانه این شرایط بوجود آمده و تا صحبت از پیوستن بازیکنی به پرسپولیس و استقلال می‌شود قیمت آنها چند برابر می‌شود. متاسفانه در این زمینه مدیربرنامه‌های بازیکنان نقش اصلی را دارند در حالی که من اعتقاد دارم اگر بازیکنی واقعا دلش بخواهد به پرسپولیس و یا استقلال بیاید اول باید خودش را در این تیم‌ها ثابت کند و بعد از درخشش و عملکرد خوب به فکر دریافت پول میلیاردی باشد. 

 در فصول گذشته خیلی بازیکنان بودند که با قراردادهای میلیاردی به پرسپولیس آمدند اما نتوانستند در این تیم درخشش لازم را داشته باشند، قبول دارید؟

بله همین‌طور است. به این خاطر است که می‌گویم بازیکنان باید در سال اول حضورشان در پرسپولیس عملکرد خوبی از خود نشان دهند و بعد مطمئن باشند که قراردادشان چند برابر می‌شود.

چرا باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس باید چند برابر باشگاه‌های دیگر به بازیکنانش پول دهد؟

متاسفانه شرایط طوری شده است که تا اسم بزرگ پرسپولیس برای یک بازیکن مطرح می‌شود نا خودآگاه قیمت این بازیکن هم چند برابر می‌شود. در حقیقت یکسری بازیکنان با اسم پرسپولیس قیمت خود را بالا برده و حسابی بازارگرمی می‌کنند. هر بازیکنی باید آرزو داشته باشد در تیم‌های بزگی مثل پرسپولیس و استقلال بازی کند و در صورت درخشش در این تیم‌ها می‌تواند در همه زمینه‌ها پیشرفت کند.

 

256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =