مروری بر سینمای هوشیائو شین در موزه هنرهای معاصر تهران

مروری بر سینمای هوشیائو شین با نمایش هفت فیلم از روز یکشنبه 9 خردادماه ساعت 5 بعدازظهر در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران ؛درادامه برنامه نمایش فیلم در فصل بهار سینما تک موزه و در بخش یک فیلم ساز یک نگاه ؛مروری بر سینمای هوشیائو شین ،هفت فیلم از این کارگردان تایوانی از روزیکشنبه 9 خرداد ماه درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
در بخش یک فیلم ساز یک نگاه؛ مروری برسینمای هوشیائو شین ،فیلم های "زمانی برای زیستن زمانی برای مردن-1985"،"غباردر باد-1986"،"شهراندوه-1989"،"گل های شانگهای-1998"،"کافه لومیر-2003"،"پرواز بادکنک قرمز-2008"وفیلم" آدمکش-2015"به نمایش در می آید.
روز یکشنبه 9 خردادماه ساعت 5 بعدازظهر فیلم "زمانی برای زیستن زمانی برای مردن" محصول سال 1985 کشور تایوان به مدت 136 دقیقه به زبان اصلی با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.
«زمانی برای زیستن، زمانی برای مُردن»، با همان نریشنِ آغازین، بی‌هیچ درنگی کیفیت فیلمیک و بیوگرافیک خود را اعلام می‌دارد. کلامی که توامان می‌تواند از زبان خود فیلمساز یا شخصیت اصلی‌اش باشد، واژگانی که بر تصاویری از یک زندگیِ خانوادگی در شهری کوچک به جریان می‌افتند. فیلم با صدای طبیعت و پرندگان شروع می‌کند، به صدای راویِ انسانی در بازگویی تاریخچه‌ی خانوادگی (و در مرکزِ آن پدر) و تاریخ ضمنی اجتماعی/سیاسی چین و تایوان پیوند می‌خورد، روی نماهایی از فضاهای خالی، شمایل پدر، بازی سرخوشانه‌ی کودکان، کمک در آماده‌سازی میز ناهار در خانه، آشپزی مادر در آشپزخانه شناور می‌گردد تا به عنوان فیلم می‌رسد، و پس از آن شخصیت مادربزرگ، که در جستجوی شخصیت اصلی فیلم، آها، نام او را در فضای بیرونی صدا می‌زندو... .
یادآوری می شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده برنامه نمایش فیلم ، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، ساعت 5 بعدازظهر به سینما تک به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =