هت تریک فضایی اسپیس ایکس!/سومین فرود موفق فالکون ۹ روی سکوی شناور

زنجیره موفقیت‌های اسپس ایکس ادامه دارد و این شرکت برای سومین بار موفق شد موشک فالکون ۹ خود را با موفقیت روی سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود بیاورد.

با این پرتاب تعداد آزمایش‌های موفق فالکون ۹ با موردی که روی زمین فرود آورد به ۴ بار رسیده است که یک موفقیت کامل به حساب می‌آید.  این فرود موفق استیج اول فالکون ۹ چند دقیقه پس از آن صورت گرفت که اسیتج دوم این موشک ماهواره Thaicom 8 را به مدار زمین‌ثابت برد. 



مدار زمین‌ثابت (Geostationary orbit) یا مدار زمین‌مرجع که به  آن کمربند کلارک نیز گفته می‌شود یکی از مدارهای زمین‌آهنگ است. این مدار در ارتفاع ۳۵۷۸۶ کیلومتر بالاتر از سطح‌دریا و دقیقاً بر فراز خط استوای زمین قراردارد. سرعت دورانی لازم برای استقرار یک ماهواره در این مدار، با سرعت چرخش زمین به‌دور خود برابر بوده و در فضا در مکانی ثابت قراردارند و همراه با دَوَران زمین بِدور خود می‌گردند.
این ماهواره 3000 کیلوگرمی که توسط فالکون ۹ به این مدار منتقل شد قرار است برای 15 سال آینده در ارتفاع 38 هزار و 800 کیلومتری به پوشش‌دهی جنوب و جنوب شرق آسیا بپردازد و پوشش تلویزیونی و دریافت اطلاعات را در این منطقه بهبود ببخشد. 

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    5 1
    واقعا آدم احساس افتخار میکنه به بشر بودنش روی این سیاره، فقط ای کااااش .....