۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۵

امسال دومین دوره نگارخانه ای به وسعت شهر در آغاز خردادماه با نمایش ٨٠٠ اثر تاریخی و هنری بر بیش از ٢٢٠٠سازه تبلیغاتی شهر تهران بر پاشد.

آثار هنري تاريخي به نمايش در آمده در اين دوره از نگارخانه اي به وسعت شهر عمدتا آثاري بودند كه جزو شاهكار هاي هنري و يا دست كم نوادر تاريخي ميراث ملل بشمار مي روند. در آموزه هاي ديني به ما آموخته اند تا در آفاق و انفس سفر كنيم و از گذشته و حال آدميان بياموزيم. تماشا و مداقه بازمانده هاي تراوشات ذهني و بينش مردمان دور و نزديك خود به تنهايي معناي عميق سفر كردن است .

بر پايي نمايشگاه بزرگ شهري در ابعاد كلان شهر تهران علاوه بر اينكه امكان تربيت سواد بصري شهروندان را (با اميد به تكرار ) با تماشاي آثار نمايشگاه فراهم مي كند، موجب توجه بخشيدن به سير تحول و تنوع زندگي آدميان در اعصار و جغرافياي متفاوت و مختلف مي شود. اصلا راز جذابيت آدميان وجود همين تنوع و تفاوت است كه مي شود در ابزار و سبك زندگي و تجلي آرمان هاي شان كه عمدتا در هنر نمود مي يابد مشاهده كرد. اين تنوع و دگر بودگي به ما مي آموزد كه نبايد و نشايد كوشيد تا همه چيز و همه كس را يكسان و طراز واحد كنيم كه رمز خلقت تنوع و تكثر است.

اميدواريم اين رخداد هنري شهري هوشمندانه شهرداري تهران كه امسال دو مين دور ه اش را مي گذراند با همين رويكرد انتخاب آثار متنوع جهاني و با همين دقت و نظم، دوره هاي مختلف برگزاري اش را سپري و از اين ميان توجه و امكان توسعه سواد بصري شهروندان را فراهم كند.

به دوستانم در سازمان زيباسازي، جنابان عليزاده، موسوي و صادقي براي پايمردي بر اجراي اين دوره نگارخانه اي به وسعت شهر خداقوت مي گويم.

تابلو

تابلو 1

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =