اجرای نمایش رینارد روباهه توسط تریلی سیار تئاتر در پلدختر

گروه نمایشی ریناد روباهه محفلی شاد برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها شهرستان پلدختر ایجاد کرد

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پلدختر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین پلدختر گفت: نمایش عروسکی رینارد روباهه به کارگردانی احمد تیموری در بوستان ولایت شهر پلدختر اجرا شد که با استقبال کودکان ، نوجوانان و خانواده ها لدختر مواجه شد .
بتول شریف زاده افزود: این نمایش بر اساس نمایش نامه ای از آرتور فاکویزتوسط مریم سلطانیان به فارسی ترجمه شده است که در استان های مختلف کشور به اجرا درآمده است .
وی به اجرای برنامه های آموزشی مختلف برای کودکان و نوجوانان شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایش محتوی آموزنده و مفیدی برای کودکان دارد که در سایر شهرستان های استان لرستان به همین صورت اجرا شده است .
وی افزود: یکی از روش های آموختن مهارت های زندگی برای کودکان و نوجوانان اجرای نمایش است که می تواند آنها را با صحنه ها واقعی و فنون مختلف زندگی آشنا کند .
احمد تیموری کارگردان نمایش عروسکی رینارد روباهه در حاشیه این نمایش به خبرنگار خبرآنلاین پلدختر گفت: این نمایش با همکاری عادل بزدوده به عنوان مشاور کارگردان ، محمد نجفی آهنگساز و عوامل نمایش عروسکی به اجرا درآمده است .
احمد تیموری افزود: سپیده زینلی ، حسین خمسه ، علی ذکایی ، احمد تیموری ، سحر زینلی در نمایش عروسکی رینارد روباهه ایفای نقش می کند .
وی هدف از اجرای این نمایش این است که در مناطقی که کودکان و نوجوانان از تماشای چنین برنامه هایی محروم هستند بتوانند دیدن این برنامه ها را تجربه کنند .
وی تصریح کرد: اجرای چنین نمایش نامه هایی در این مناطق می تواند به صورت جرقه ای در ذهن کودکان ، نوجوانان و خانواده ها ،استعدادهای نهفته در این زمینه را در وجود آنها شکوفا کند .
کارگردان نمایش عروسکی رینارد روباهه گفت: استعداد یابی یکی دیگر از اهداف این نمایش است تا تبلیغی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشد .
تیموری افزود: این تریلی در راستای معرفی برنامه های کانون پرورش فکری و غنی سازیاوقات فراغت کودکان و نوجوانان با سفر به شهرهای مختلف فعالیت می کند .
وی گفت: تریلی سیار تئاتر هر ساله تمام استان های کشور را با اجرای برنامه طی می کند و تا آخر سال گروه های دیگر نمایش هایی را برای بچه ها اجرا خواهند کرد.
وی افزود: این نمایش به همین منوال در استان های اصفهان ، فارس ، چهار محال بختیاری به روی صحنه رفته و اجرا شده است .
کارگردان نمایش عروسکی رینارد روباهه گفت:در این نمایش روباهی بازیگوش و زرنگ با شوخی های افراطی و زیاد از حد حیوانات جنگل را آزار می دهد .
تیموری افزود: به همین خاطر حیوانات جنگل که از دست روباه به ستوه آمده اند برای رسیدگی به شکایت هایشان دادگاهی تشکیل می دهند که این دادگاه به رینارد یک سال فرصت می دهد تا دست از کارهای ناشایستش بردارد .
وی استقبال کودکان و نوجوانان از این نمایش عروسکی را خوب ارزیابی کرد و گفت:در شهرستان هایی که اطلاع رسانی کافی صورت گرفته با استقبال گرم و پرشور کودکان و نوجوانان و خانواده ها روبرو شدیم .
کارگردان نمایش عروسکی رینارد روباهه گفت:تریلی سیار گروه نمایشی از پلدختر راهی استان ایلام خواهد شد و در شهرستان دره شهر این استان به اجرای نمایش خواهد پرداخت
اسما اسماعیل پور

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =