سی و یکمین نشست اندیشه و عمل با موضوع «رفتار مؤدبانه و گفتار محترمانه؛ پیش نیاز تبلیغ دین» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین سخنران دومین نشست اندیشه و عمل در سال ۱۳۹۵ دکتر محسن اسماعیلی است که به موضوع «رفتار مؤدبانه و گفتار محترمانه؛ پیش نیاز تبلیغ دین» می‌پردازد. این نشست روز دوشنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برگزار می‌شود.

دکتر محسن اسماعیلی، حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است. وی در هر ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رتبه نخست و دانشجوی نمونه کشوری شد و علوم اسلامی را در حوزه علمیه مروی فراگرفت و به درجه اجتهاد رسید. از اساتید وی در دوره سطح می‌توان به حضرات آیات محمدامامی کاشانی، سید محمدموسوی بجنوردی، سیدحسن مرعشی شوشتری، سید مصطفی محقق داماد و سید جعفر کریمی اشاره کرد. حضرات آیات خامنه‌ای، بجنوردی و فاضل لنکرانی از برجسته‌ترین اساتید وی در دروس خارج فقه و اصول بوده‌اند. اسماعیلی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین استاد خود را مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی می‌داند و بیش از سی سال در محضر آن مرحوم شاگردی کرده است.

دکتر محسن اسماعیلی در سال ۱۳۸۰ به ریاست دانشکده حقوق منصوب و در سال ۱۳۹۱ به دانشگاه تهران منتقل شد. وی در اسفند ۱۳۹۴ با رأی مردم تهران به مجلس خبرگان رهبری راه یافت. ریاست مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها و ریاست هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و مقررات از مهم‌ترین سوابق اجرایی وی است. اسماعیلی همچنین سه دوره عضو حقوقدان شورای نگهبان بوده است.

قوه قاهره (پژوهش برگزیده سال)، قانون مطبوعات و سیر تحول آن در حقوق ایران، جایگاه و مسئولیت‌های رئیس جمهور، راهنمای حقوقی شهروندان، دین و قانون، جهاد اقتصادی از مبانی تا موانع، پیوند دین و قانون و گفتارهایی در حقوق رسانه از فعالیت‌های پژوهشی و تألیفی دکتر اسماعیلی است.

سی و یکمین نشست اندیشه و عمل، دوشنبه ۱۰ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر واقع در میدان هفت تیر، بالاتر از مسجد الجواد، کوچه شریعتی، پلاک ۱۰ واحد ۲ برگزار می‌شود. حضور برای همه علاقه مندان آزاد است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =