جمعی از فعالان فرهنگی کردستان در حاشیه برگزاری اولین همایش ملی کرفتو با امضای طوماری از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستند تمهیدات لازم را برای تسریع در ثبت جهانی کرفتو اتخاذ کند.

به گزارش خبرآنلاین کردستان، جمعی از فعالان فرهنگی کردستان در حاشیه برگزاری اولین همایش ملی کرفتو با امضای طوماری از دکتر سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستند تمهیدات لازم را برای تسریع در ثبت جهانی غار کرفتو اتخاذ کند.

در متن اولیه این طومار با اشاره به جذابیت های جهانی کرفتو، آمده است: استان کردستان با وجود جذابیت های بسیار طبیعی و تاریخی همچنان در مسیر واقعی و به حق خود قرار نگرفته است و امیدواریم ثبت جهانی غار کرفتو به این امر کمک کند.

همایش ملی غار کرفتو، صبح روز پنج شنبه با حضور مسئولان، پژوهشگران و محققان، در شهرستان دیواندره آغاز شد. هدف از برگزاری این همایش کمک به شناخت، معرفی و ثبت جهانی غار کرفتو عنوان شده است. غار کرفتو به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی استان کردستان عنوان بزرگترین غار دست کند ایران و اولین آپارتمان مسکونی جهان را داراست. این غار در 67 کیلومتری شمال غربی شهر دیوان دره واقع است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =