وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی بیمه برای سال 1395 تصمیمات خوبی گرفته شد. بیش از 400 میلیارد تومان داروی بیماران ام اس را تحت پوشش قرار دادیم و در حال حاضر 90 تا 95 درصد داروی های ایرانی را بیمه ها پرداخت می کنند و بیش از هفتاد درصد داروهای خارجی را هم بیمه ها پرداخت می کنند .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون؛ علی ربیعی گفت: ام اس مرا متوقف نمی کند. این شعاری است که در روز جهانی ام اس ، بیماران مبتلا به این بیماری برای خود انتخاب کردند و این شعار را سر می دهند .

او گفت: برای اینکه این شعار محقق شود دولت ، جامعه و خانواده و فرد بیمار باید در کنار هم قرار بگیریم تا بتوانیم این شعار را محقق کنیم. در شورای عالی بیمه برای سال 1395 تصمیمات خوبی گرفته شد. بیش از 400 میلیارد تومان داروی بیماران ام‌اس را تحت پوشش قرار دادیم و در حال حاضر 90 تا 95 درصد داروی های ایرانی را بیمه ها پرداخت می کنند و بیش از هفتاد درصد داروهای خارجی را هم بیمه ها پرداخت می کنند . تلاش دانشمندان ما در حوزه دارو هم به این سمت و سو است که بتوانیم داروها را تولید داخلی کنیم.

ربیعی گفت: از سوی دیگر به لحاظ اینکه رفت و آمد شهری برای این دسته از عزیزان ناممکن بود در سال 95 ترتیبی اتخاذ کردیم برای خدماتی که این افراد در منزل می گیرند انجمن ام اس آنان را معرفی کند و ما به آنان یارانه خدمت گیری در منزل را ارایه نماییم . همچنین اختصاص 500 میلیون تومان برای وسایل کمک توانبخشی به افرادی که نیازمندترند از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

او گفت: علاوه براین در جهت پیشگیری و برنامه های پیشگیرانه مطالعات صورت گرفته هنوز دانش بشری در اندازه ای نیست ژنی که باعث بیماری ام اس می شود را شناسایی کند. بنابراین طرح غربالگری فعلا ممکن نیست. و لی غربالگری در زمینه های دیگر که ممکن هست و ژنها شناسایی شده اند را در دستور کار قرار داه ایم و در حال اجرای آن هستیم ولی در جهات دیگر پیشگیری مثل مسایل محیطی و... را مدنظر قرار دادیم .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اجلزه می خواهم به عنوان مسئول اجتماعی همکاری با معلولان و ارایه زندگی بهتر برای معلولان نکته ای را عرض کنم که مطالعات ما نشان می دهد اضطراب ، نگرانی ، آشفتگی خانوادگی و محیط ناامن روانی در خانواده و در محیط های ثانویی که فرد زندگی می کند بیشترین عامل برای رشد بیماری ام اس است .

او گفت: از همه خانواده های ایرانی و ایرانیان درخواست می کنم که همه باید سعی کنیم که محیهای آرامتر، کم تنش تر و محیط های کم اضطراب تری داشته باشیم . ام اس نتیجه محیط نا آرام روانی ، فکری و اضطراب های درونی است .

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =