باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رییس شورای عالی استان‌ها گفت: برای ساخت ساختمان شورای عالی استان ها می توانیم از اعتبارات شورا استفاده کنیم، برای ساخت ساختمان در این زمین، نیازی به مصوبه شورای شهر نیست.

مهدی چمران رییس شورای عالی استان ها در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که امروز(پنجشنبه) در ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد ،با بیان اینکه براساس قانون برای تدوین بودجه شهرداری ها وزارت کشور چارچوبی را اعلام کرده است، اظهار داشت: این تدوین تنها به نحوه ی تبیین بودجه مربوط بوده و ارتباطی با تعیین مقدار آن ندارد.

وی با بیان اینکه وزارت کشور برای شوراها سقف بودجه تعیین می‌کند، افزود: این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلاتی شده به همین دلیل قصد داریم طرحی را به مجلس ارائه کنیم که براساس آن زمانی که شوراها بودجه شهرداری را می بندند، بودجه خود را نیز تعیین کرده و همچنین چگونگی و تناسب آن را شورای عالی استان‌ها تعیین کند.

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه با اشاره به زمینی که قرار است شهرداری تهران در اختیار آنها بگذارد، گفت: شهرداری تهران مصوبه شورای شهر تهران را برای این زمین دریافت می کند تا بتوانیم از طریق سازمان زمین شهری زمین مورد نیازمان را تامین کنیم.

چمران با تاکید بر اینکه برای ساخت و ساز در این زمین می‌توانیم از اعتباراتی که شهردار تهران قول آن را داده است، استفاده کنیم، گفت: از اعتبارات شورای عالی استان ها می توانیم برای ساخت ساختمان شورای عالی استان ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای ساخت ساختمان در این زمین، نیازی به مصوبه شورای شهر نیست، گفت: ما اندوخته‌ای برای ساختمان‌سازی داشتیم که خرج شده و چیزی از آن باقی نمانده است.

رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به بودجه سال 95 این نهاد یادآور شد: مبلغ این بودجه 20 میلیارد تومان است که بر اساس برخی گزارشها فکر می‌کنم بیش از 70 درصد آن محقق شود.

چمران با بیان اینکه سال گذشته صد در درصد بودجه تخصیص یافته محقق شده است، گفت: هرچند که مقدار آن در بودجه سال جاری کمتر است اما امیدواریم بیش از 70 درصد آن را به ما تخصیص دهند.

شوراها از هر سو مورد تهاجم هستند

رییس شورای عالی استان‌ها گفت: از آنجایی که امروزه شوراها از هر سو مورد تهاجم هستند و هرهفته و یا هر روز برای کم رنگ کردن نقش شوراها یک برنامه و یا طرحی را مطرح می کنند به همین جهت باید از تصویب و ابلاغ آنها جلوگیری کنیم.

چمران با تاکید بر اینکه در حال حاضر به شوراها فشار وارد می کنند و در هیات حل اختلاف استانی و مرکزی نیز به دنبال کاهش عضویت شوراها هستند، گفت: انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم در کمیته های فرعی دولت تایید شده اما آنچه که می تواند ما را حفظ کند انسجام بین ما است.

وی با اشاره به اتحاد بین اعضای شوراها، گفت: باید با نمایندگان دوره جدید ارتباط محکمی ایجاد کنیم تا طرح هایی علیه شوراها تصویب نشود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =