لزوم اصلاح قانون مجلس خبرگان تا نشر فرهنگ ولایت فقیه در خارج از کشور؛ محور سخنان خبرگان پنجم

دومین روز از نخستین اجلاس رسمی دوره پنجم خبرگان رهبری، امروز برگزار و نمایندگان جدید این مجلس به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود در مورد بحث ولایت فقیه پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین،در روز دوم اجلاس رسمی خبرگان تعدادی از منتخبان که به دوره پنجم راه یافته‌اند سخنرانی کردند که از جمله آنها می‌توان به حجت‌الاسلام حیدری آل‌کثیری نماینده خوزستان، حجت‌الاسلام دیرباز نماینده آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام محمدی عراقی، آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کلانتری نماینده استان فارس، آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده اردبیل و ماموستا فائق رستمی نماینده کردستان اشاره کرد.

انتخاب هیات رییسه خبرگان و اهمیت مجلس خبرگان

در جلسه امروز، حجت‌الاسلام حیدری آل کثیری در خصوص  انتخاب هیئت رئیسه به ویژه ریاست آن گفت: این انتخاب دارای پیامهایی در بعد داخلی و بعد بین المللی بود. حضور آیت الله جنتی در راس مجلس خبرگان ، موجب یاس و ناامیدی دشمنان و مصداق انقلابی فکر کردن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری بود و در واقع لبیک به مقام معظم رهبری بود.

حجت الاسلام محمود محمدی عراقی نماینده منتخب مردم کرمانشاه در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هم با تأکید بر جایگاه خبرگان، لزوم بررسی و اصلاح برخی قوانین مجلس خبرگان که بر عهده خود این مجلس است را خواستار شد.

وی در نطق خود در مجلس خبرگان در سخنانی با اشاره به نظام اسلامی و ولایت فقیه از اهمیت و جایگاه مجلس خبرگان سخن گفت و اظهار داشت: چون مجلس خبرگان موظف است در وقت نیاز رهبر نظام را انتخاب و معرفی نماید از جایگاه خطیری برخوردار می باشد. لذا مسؤولیت خبرگان در این زمینه، بسیار حساس و سنگین است.

ماموستا فائق رستمی نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری هم با اشاره به جایگاه حساس و خطیر مجلس خبرگان گفت:امنیت جمهوری اسلامی در بین کشورهای منطقه از ثمرات نظام اسلامی، رهبری و ولایت فقیه عادل و آگاه است.

جایگاه رهبری، نظام و ولایت فقیه

در ادامه، آیت‌الله سید حسن عاملی نماینده اردبیل در مجلس خبرگان با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان و وظیفه سنگین این مجلس گفت: بر اساس قانون یکی از وظایف این مجلس، تقویت جایگاه رهبری،نظام و ولایت فقیه است.

وی در سخنانی با اشاره به جایگاه والای مجلس خبرگان و وظیفه سنگین این مجلس را اظهار داشت: همانگونه که در قانون مجلس خبرگان رهبری آمده یکی از وظایف این مجلس، تقویت جایگاه رهبری، نظام و ولایت فقیه است.

عاملی افزود: لازم است اعضای محترم خبرگان با بررسی و پیگیری مشکلات و معضلات جامعه از جایگاه و موقعیت خود، در این مجلس استفاده کرده و در راستای تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی و جایگاه رهبری بکوشند.

نشر فرهنگ ولایت فقیه

همچنین آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان نیز با تأکید بر جایگاه مفهومی و مصداقی ولایت فقیه گفت: باید برای نشر فرهنگ ولایت فقیه در داخل و خارج کشور تلاشی بیش از پیش صورت گیرد.

وی در نطق خود پیرامون جایگاه ولایت فقیه از نظر مفهوم و مصداق سخن گفت و تأکید کرد: در بعد ولایت فقیه و نشر این فرهنگ در داخل و خارج کشور بیش از پیش باید تلاش کنیم.

نخستین اجلاس رسمی خبرگان پنجم، روز گذشته ـ سه‌شنبه چهارم خردادماه ـ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در این اجلاسیه، خبرگان پنجم رسما کار خود را آغاز کرد و در جریان آن، انتخابات رئیس و هیأت رئیسه خبرگان رهبری برگزار شد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540030

برچسب‌ها