تسنیم به نقل از اتاق بازرگانی ایران نوشت: کارشناسان بانک جهانی اظهار کردند که گزارش‌های خود را به مقامات بانک جهانی انتقال می‌دهند و سپس در این‌باره تصمیم‌گیری می شود.

روزگذشته کارشناسان بانک جهانی در اتاق بازرگانی ایران حضور یافتند و دراین جلسه درباره نحوه جذب فایناس برای بنگاه های کوچک و متوسط بخش خصوصی ایران و وعده پرداخت 2 میلیارد دلار وام از سوی بانک جهانی به این بنگاه ها به گفتگو پرداختند.

با اعلام این خبر واکنش های فراوانی در میان بخش خصوصی ایجاد شد و فعلان بخش خصوصی درباره چگونگی دریافت این تسهیلات پیگیری‌هایی انجام دادند.

یک مقام اتاق بازرگانی ایران در ارتباط با وضعیت پرداخت تسهیلات بانک جهانی به بنگاه‌های کوچک و متوسط بخش خصوصی ایران به تسنیم گفت: تاکنون تصمیمی در خصوص پراخت وام به بنگاه های کوچک و متوسط اتخاذ نشده است اما برای جذب فاینانس بانک جهانی برای توسعه کسب‌وکارهای کوچک تلاش می‌شود.

بنا بر این گزارش روز گذشته کارشناسان بانک جهانی، با حضور در اتاق ایران درباره نحوه همکاری آن بانک با بخش خصوصی ایران به گفت‌وگو پرداختند.در این نشست، مباحث کلی مربوط به اندازه بخش خصوصی در ایران و نحوه جذب فاینانس(سرمایه‌گذاری مشترک) برای توسعه این بخش مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان بخش خصوصی ایران در دیدار با کارشناسان بانک جهانی بر حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط، و صنایعی به جز حوزه‌های نفت و انرژی تاکید کردند.

کارشناسان بانک جهانی نیز درباره مراحل عملیاتی همکاری پس از این نشست، اظهار کردند که باید گزارش‌هایشان را به مقامات بانک جهانی انتقال دهند و سپس در این‌باره تصمیم‌گیری کنند.

گفتنی است روز گذشته رئیس اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگاران اعلام کرد که در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود این بانک امکان دریافت 1.5 تا 2 میلیارد دلار وام از بانک جهانی برای این بنگاه‌ها وجود دارد.

 

22439

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =