اقتصاد نیوز نوشت:بر اساس اعلام سیتی‌گروپ، با توجه به اقدامات دولت برای کاهش تولید، قیمت زغال‌سنگ چین تا انتهای سال جاری رشدی 20 درصدی خواهد داشت.

بر اساس اعلام جک شانگ و کلیر جی یوآن، تحلیلگران سیتی‌بانک، قیمت هر تن زغال‌سنگ در بندر کوئینگ‌دائو چین تا ماه دسامبر از قیمت کنونی 376 یوآنی به 450 یوآن ( 69 دلار) افزایش خواهد یافت. دولت از معادن داخلی خواسته تا تولید خود را 16 درصد کاهش داده و روزهای عملیاتی خود را نیز از 330 روز به 276 روز برسانند.

تحلیلگران نوشتند: « ما معتقدیم مقررات جدید برای کاهش روزهای عملیاتی اقدامی در جهت جلوگیری از ورشکسته‌شدن صنعت زغال‌سنگ بوده است. ما انتظار داریم مقررات جدید در سه‌ماهه آینده به شدت اجرایی شود.»

سیتی اعلام کرد، تولید زغال خام در سال جاری ممکن است 9 درصد کاهش پیدا کند که بیش از کاهش 3.4 درصدی تقاضا خواهد بود. در پی انتقال به سمت رشد مصرف گرا و در تلاش برای کم کردن آلودگی‌ها بزرگترین تولیدکننده زغال‌سنگ به دنبال کاهش عرضه مازاد زغال سنگ است. چین در نظر دارد تا در 5 سال آینده، 500 میلیون تن از ظرفیت تولید ( در حدود 9 درصد) ملی خود را کاهش دهد.

در پی ظرفیت مازاد، سقوط قیمت‌ها و ضربه زیاندهی معادن به اقتصاد چین، استان شان‌ژی که بیشترین زغال سنگ چین را تولید می‌کند در نظر دارد تا سال 2020 ظرفیت تولید خود را دستکم 100 میلیون تن کاهش دهد.

 

22439 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =