ایرنا نوشت: مصر تاکنون اظهارات مطرح شده از سوی مسوولان یونانی در مورد علت سقوط هواپیمای مسافربریA – 320 را قبول ندارد.

مصر تاکنون اظهارات مطرح شده از سوی مسوولان یونانی در مورد علت سقوط هواپیمای مسافربریA - 320 را قبول ندارد و تضاد گفتمان در این زمینه میان مقام های مصری و یونانی همچنان در فضایی که سرنخی از علت یا علل این سانحه هوایی به دست نیامده روز به روز شدت می گیرد.

 در روزهای اولیه سقوط هواپیمای مسافربری مصری که از فرودگاه بین المللی پاریس به مقصد قاره حرکت کرده بود، ' پانوس کمنوس' وزیر دفاع یونان با استناد به حرکت هواپیما و اطلاعات از رادار های کنترل هوایی کشورش گفت: این هواپیما در حالیکه در فضای 10 هزار پایی در حال پرواز بود، ناگهان با سقوط ناگهانی مواجه شد و احتمالاً فرصت کافی بر خلبان این هواپیما مبنی بر قراری تماس با برج کنترل و اعلام مشکلات ایجاد شده نبوده است.

براساس گزارش رسانه های خبری یونان ،مصر این ادعای وزیر دفاع یونان را روز گذشته رد کرد و اعلام کرد: اطلاعاتی که یونان در باره علل سقوط هواپیمای مسافربری مصری داده است ، صحت ندارند و این هواپیما بر اساس مدارک و شواهد بدست آمده سقوط ناگهانی نداشته است.
مصر همچنین در ابن باره اعلام کرده است: براساس اظهارات پزشکان قانونی که تعدادی از افراد این حادثه را مورد بررسی قرار داده اند، حاکی از آن است که در این هواپیما قبل از سقوط انفجاری رخ داده است.
مصر ادعا می کند که هواپیما هیچگونه گردش ناگهانی به راست و یا چپ و یا سقوط ناگهانی، قبل از ورود به فضای مصر(FIR ) نداشته و بطور معمول و عادی وارد فضای این کشور( یونان) شده است.
مقامات مصری همچنان مدعی هستند که این هواپیما پس از ورود به کریدور هوایی مصر ارتباط بسیار کوتاهی با برج مراقبت داشته و سپس به طور ناگهانی از رادار فرودگاه این کشور ناپدیده شده است.
این درحالی است که وزیر دفاع یونان در راین باره گفته است: هواپیمای مسافربری مصر در فاصله 10 هزار پایی قبل از سقوط ناگهانی با مسوولان یونانی ارتباط برقرار کرده بود.
مصر و فرانسه تا قبل از بررسی جعبه سیاه هرگونه احتمالی را رد می کنند و به همین دلیل هنوز علل سقوط هواپیمای مصری هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
مسوولان مصری از یونان خواسته اند که گفت وگوی خلبان این هواپیما با مسوولان برج مراقبت های فرودگاه هایاین کشور را به آنها تحویل دهد.
هواپیمای A - 320 مسافربری مصر روز 30 اردیبهشت 95 با 56 سرنشین و 10 خدمه از فرودگاه بین المللی پاریس به مقصد قاره حرکت کرده بود که در آب های بین المللی بین جزیره کرت یونان و اسکندریه مصرسقوط کرد و به رغم گذشت چند روز از این حادثه و جستجو های فراوان هوایی و دریایی هنوز نتیجه مشخصی در مورد علت یا علل این سانحه هوایی بدست نیامده است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =