برخی مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده اند که تعدادی پیامک فریبنده دریافت کرده اند که با فعال سازی ناخواسته این پیامکها، خدمات ارزش افزوده 10 هزار تومانی به حسابشان منظور شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وفور پیامکهای تبلیغاتی در این روزها، موضوعی است که همه مشترکان تلفن همراه با آن دست به گریبان هستند. ولی جدیدترین روش برداشتن کلاه مشترکان تلفن همراه، استفاده از پیامکهای فریبنده است که باعث می شود مشترک تصور کند پیامک از سوی اپراتورهای تلفن همراه آمده یا دارای بار مالی خدمات ارزش افزوده نیست.
مشتری فریب خورده با فعالسازی این پیامک، پس از مدتی متوجه می شود که کلاه سر او رفته و 10 هزار تومان به خاطر خدمات ارزش افزوده به حساب او منظور شده است.
محمد جواد یکی از این مخاطبان است که درباره این پیامکها نوشته: با سلام جدیدا ارسال کنندگان پیامک های پولی باشگاه پیامکی روش جدیدی برای کلاهبرداری از مشتریان اپراتور های تلفن همراه ابدا کردن : متن رو به شکلی مینویسند که گیرنده فکر میکنه پیام از طرف اپراتوره ،متن با اعلام دریافت هدیه شارژ شروع میشه و لابلای چندین خط پیامک یک خط مبنی بر هزینه دریافتی. نکته جالب تر قیمت خدماته که بیش از 10000 تومنه، و حتی انصراف هم فایده ای نداره.

درباره این روش کسب و کار می توان اشاره کرد که توسل به روش متقلبانه برای بردن مال دیگران، تعریف قانونی جرم کلاهبرداری است و در این مسئله خاص، می توان فریبنده بودن پیامک و به اشتباه انداختن مشترکان و اخذ وجوه از آنها با توسل به این روش را مصداقی برای کلاهبرداری دانست.
با این وجود بهتر است مشترکان به جای اینکه دنبال دادگاه و پاسگاه برای احقاق حقوق خود بگردند، با سامانه ستاره (*) 800 مربع (#) که جدیدا رگولاتوری برای مدیریت پیامکهای انبوه و سرویس های ارزش افزوده اعلام کرده، تماس بگیرند تا از فعال نبودن خدمات ارزش افزوده روی سیم کارت مطمئن شوند. بد نیست این کار در ادوار مشخص مثلا ماهی یک بار تکرار شود تا اطمینان از مدیریت صحیح و طبق خواست مشترکان روی سامانه دریافت پیامک های انبوه و خدمات ارزش افزوده حاصل شود.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    1 1
    واقعن کار کثیفیه
  • شهریار IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 0
    اینا فایده نداره .. بازم پیامهای تبلیغاتی میاد .. همش دروغه
  • م7مد A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    1 0
    یعنی ماهی یک بار پیامک بدیم بابا نمی خوایم
  • مصیب A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۶
    3 0
    سلام من با 800 پيامام رو غیر فعال کردم ولی بازم داره برام پیام میاد.بخدا دیوونم کردن. الان دیگه دارم پيامايي که برام میان رو همشون رو نگه میدارم تا ب اپراتورش زنگ بزنم شاید از اون طریق لغوشون کنم
  • شهرام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    چرا خود مخابرات نظارت نداره روی این پیام ها
  • مرضیه A1 ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    0 0
    منم هرماه 15 هزار بابت این پیامها پرداخت کردم تا امروز متوجه این موضوع نبودم واقعا که کلاه برداری
  • علی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    حالا تکلیف این پولایی که به قول خودشون کلاهبرداریه چیه؟ باید پرداخت بشه؟آخه اگه کلاهبرداریه که از قبضها برگردونده بشه نه اینکه بگن با تماس با سامانه 8999 از این به بعد قطع میشه.؟؟؟؟؟؟؟؟