ایسنا نوشت:هیاتی متشکل از نمایندگان گروه کارگری، کارفرمایی و دولت برای شرکت در یکصد و پنجمین اجلاس سازمان بین المللی کار در روزهای آتی عازم ژنو خواهند شد.

غلامرضا عباسی، سرپرست تیم اعزامی کارگران و رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور درباره روند برگزاری اجلاس اظهار کرد: همه ساله در اجلاس سازمان جهانی کار کمیته‌های مختلفی تشکیل و نمایندگان گروههای کارگری، کارفرمایی و دولت از کشورهای عضو در این کمیته‌ها شرکت کرده و به ایراد سخنرانی می پردازند.

وی افزود: امسال نیز چهار کمیته استانداردها، کار شایسته در زنجیره جهانی تامین، اشتغال و کار شایسته برای صلح و انعطاف پذیری و ارزیابی تاثیر بیانیه سازمان جهانی کار در خصوص عدالت اجتماعی برای جهانی شدن عدالت، پیش بینی شده و یک کمیته فرعی با نام کمیته دریانوردان نیز هست که کمیته استانداردها کمیته ثابت در هر سال است و سه کمیته دیگر بر اساس شرایط حاکم بر جهان، مباحث روز و ‌اقتصاد کشورها تغییر می‌کند.

عباسی کمیته استانداردها را مهمترین کمیته‌ سازمان جهانی کار نام برد و اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های شکایات کشورها در این کمیته صورت می پذیرد و از اهمیت بالایی برای کشورها برخوردار است تا جایی که صدور اعتبارنامه کشورها برای شرکت در اجلاس ILO از این کمیته می گذرد.

این مقام مسئول کارگری درباره آزادی حق اجتماعات سندیکاها و انجمن‌های صنفی گفت: علیرغم آنکه کشورمان هنوز به کنوانسیون آزادی سندیکاها و انجمن‌های کارگری نپیوسته ولی به آن پایبند است.

وی گفت: سال گذشته گزارش کف حمایتهای اجتماعی را به سازمان ارائه کردیم که مورد استقبال واقع شد، امسال نیز گزارش همایش گذر از اقتصاد غیر رسمی به رسمی را ارائه خواهیم کرد.

 اجلاس سازمان جهانی کار با حضور 186 کشور جهان از 10 لغایت 25 خرداد ماه برابر 30 می تا 14 ژوئن 2016 در شهر ژنو سوییس برگزار خواهد شد.

کنفرانس بین‌المللی کار، پارلمان جهانی و مهم کارگری به شمار می‌رود که همه‌ساله با وضع استانداردهای بین‌المللی کار، معضلات اجتماعی و نیازهای مهم جهان را مدنظر قرار می‌دهد.

در ترکیب هیات اعزامی نمایندگان گروه کارگری کشورمان اسامی آقایان علی بیگی و پورموسی از کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، عباسی و نیازی از کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران و فیروزآبادی و یاراحمدیان از مجمع عالی نمایندگان کارگری به چشم می خورد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =