معاون مرکز تحقیقات استراتژیک آسیایی ترکیه در یزد: منطقه در وضعیت ازهم پاشیدن قرار دارد

معاون مرکز تحقیقات استراتژیک آسیایی کشور ترکیه (تاسام) گفت: دنیای اسلام در حال گذراندن دوره حساس و سختی به دلیل بروز جنگ ها در منطقه است و اجرای سیاست ها در جهان اسلام روند صلح جویانه ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مرآت بیلهام که روز سه شنبه در هفتمین مجمع جهانی اسلام در شهر یزد سخن می گفت، با بیان این مطلب افزود: اسلام دين صلح، تفكر و تدبر است اما در اجرا و عملي كردن سياست هاي اسلام درست عمل نكرده ايم و در اين زمينه بايد از خود انتقاد كنيم.

«مرات بيلهام» ادامه داد: تحمل يكديگر و همكاري متقابل با هم بسيار سودمندتر از جنگ است و اين وظيفه عالمان ديني و حاكمان كشورهاي اسلامي است كه آن را رواج دهند.
وي افزود: مردم بايد در صلح زندگي كنند، در مورد صلح صحبت كنند و زباني صلح آميز داشته باشند كه متأسفانه در حال حاضر اين صلح و آرامش در منطقه كمتر وجود دارد.

معاون تاسام، نبود اتاق هاي فكر در كشورهاي اسلامي را از كمبودهاي اين حوزه دانست و تصريح كرد: اتاق فكرها سازمان هاي نهادينه جامعه مدني هستند كه پيام ما را به دولتها مي دهند و روابط سياست خارجي را بهبود مي بخشند.

معاون مركز تحقيقات استراتژيك تركيه در پايان سخنان خود يادآور شد: متأسفانه در حال حاضر سرنوشت انسانها در منطقه در خطر است، سوريه زخم هاي بسياري برداشته و خون هاي بسياري در اين كشور به زمين ريخته شده است و اين روند همچنان ادامه دارد كه كشورهاي جهان اسلام بايد براي جلوگيري از جنگ و خونريزي در این کشور و منطقه تدبيري بيانديشند.

وی هشدار داد که منطقه با این جنگ ها در وضعیت از هم پاشیدن قرار دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =