۰ نفر
۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
لاهیجان قدیم را در نمایشگاه عکس ببینید

نخستین نمایشگاه عکس لاهیجان قدیم در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برپا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ نمایشگاه عکس با موضوع لاهیجان قدیم از عکسهای هنرمند پیشکسوت این عرصه «فریدون محمد دوست» از سوم خرداد به مدت ٨ روز برای نخستین بار در نگار خانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برپا شده است.در این نمایشگاه ٤٠ اثر به نمایش گذاشته شده که تماشای آنها حس نوستالژیک به بیننده می دهد.اکثر عکسهایی که در این نمایشگاه دیده می شود مربوطه به دهه ٣٠ بوده که این هنرمند با حفظ نگاتیو و عکسها ، تصاویر بسیار جالبی از لاهیجان قدیم را به نمایش گذاشته است.

محمد دوست با گذشت سالهای متمادی از اوج دوران عکاسیش هنوز با اشتیاق در مورد علاقه اش به دوربین عکاسی حرف می زند و برای تمام عکسها خاطراتی دارد و عکاسی است خلاق،مانند عکسی که با نصب دوربین روی سه پایه چوبی که با سیم سنکرونیزه چند متری که در عکس پنهان است و با فشار دکلانشور عکسی را به ثبت رسانده که امروزه به عکاسی سلفی معروف است .

فریدون محمد دوست متولد ١٣٢٠ و اهل لاهیجان است وی عکاسی را از سال ١٣٣٤ شروع کرداو عضو کانون سینماگران آزاد ایران،‌عضو کمیته فنی عکاسان و عضو اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران لاهیجان از سال ١٣٨٨ است .وی اولین فیلم مستند کوتاه خود را در زمینه تولید چای در سال ١٣٣٥ ساخت .

این نمایشگاه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و انجمن سینمای جوان برپا شده که علی مرادی از عکاسان لاهیجان مدیریت برپایی نمایشگاه را برعهده داشته است .

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که درروز سوم خرداد برگزار شد جمعی از هنرمندان و مسئولین شهرستان از جمله محمد رضا قربانی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان لاهیجان حضور داشتند . نمایشگاه از تاریخ ٣الی ١٠ خرداد صبحها از ساعت ٩ الی ١٣ و عصرها از ساعت ١٦ الی ١٩ به روی علاقمندان باز می باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =