تسنیم نوشت: اظهارات عجیب و جنجالی محرم نویدکیا در برنامه ۹۰ باعث شد تا اعتبار فوتبال اصفهان و باشگاه سپاهان بیش از هر زمان دیگری زیر سؤال برود.

حتی متعصب‌ترین هوادار محرم نویدکیا هم تصور نمی‌کرد که کاپیتان سپاهان با حضور در استودیوی برنامه 90 شمشیر را از رو برای منتقدانش بکشد و همه را از دم تیغ بگذراند. اما محرم در شبی تلخ با همه آنهایی که در این مدت علیه او مصاحبه کرده بودند تسویه حساب کرد تا اعتبار فوتبال اصفهان و باشگاه سپاهان تحت الشعاع قرار گیرد.

به هر حال بعد از اتفاقاتی که در طول لیگ پانزدهم برای سپاهان افتاد خیلی‌ها منتظر بودند تا عادل فردوسی‌پور دست به بررسی پرونده ناکامی سپاهان بزند که این اتفاق در شب گذشته عملی شد و محرم به عنوان نماد این باشگاه در مقابل دوربین برنامه هر چه دل تنگش خواست بر زبان آورد.

محرم باز هم تاریخ‌ساز شد

محرم نویدکیا به عنوان کاپیتان سپاهان 4 سال قبل و بعد از قهرمانی تیمش در لیگ یازدهم از راه دور در مقابل دوربین برنامه 90 نشست و با کری‌خوانی برای دو تیم پرطرفدار پایتخت نسبت به شعار "ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم " واکنش مثبتی نشان داد تا از همان زمان مورد انتقاد تیم رسانه‌ای قرمزو آبی قرار بگیرد اما این بار محرم کاری به تیم‌های رقیب نداشت و فقط چند گل به خودی وارد دروازه فوتبال اصفهان کرد که شاید به این زودی‌ها فراموش نشود.

افشاگری محرم نویدکیا از اتفاقات این دو فصل اخیر و رونمایی از اتفاقات پشت پرده باشگاه سپاهان چه در مورد بحث قرارداد حسین فرکی و چه در مورد انتخاب ایگور استیماچ به عنوان سرمربی جدید تیم نشان از وضعیت نابسامان و به هم ریخته باشگاه سپاهان داشت که در این یکسال با مدیریتی ضعیف و نه چندان کارآمد فرصت را برای بروز هر گونه بحرانی فراهم کرد.

البته این صحبت‌های نویدکیا هرچه قدر جلوتر رفت تعجب بیشتری را از بینندگان و مجری برنامه 90 برانگیخت و هرچقدر عادل فردوسی‌پور تلاش کرد تا جایگاه محرم را به عنوان یک بازیکن تحت قرارداد سپاهان مشخص کند نویدکیا از مواضع خودش کوتاه نیامد تا شب تلخ فوتبال اصفهان تکمیل شود.

وقتی بازیکن‌سالاری در یک تیم ‌بیداد می‌کند

اظهارات نویدکیا از مسائل مربوط به حسین فرکی آغاز شد و وی اظهار داشت: آقای فرکی از من خواست تا در مراسم معارفه‌اش صحبت کنم اما من به دلیل رفتن آقای کرانچار ناراحت بودم و این کار را نکردم. من گفتم که همه ما از رفتن کرانچار ناراحت هستیم.

سپس با بیان مشکلاتی که با فرکی داشت درباره نظرخواهی خلیلیان برای انتخاب سرمربی گفت: من از او خواستم تا برانکو و یا اسکوچیچ را جذب کنند. من می‌دانستم باشگاه فرد دیگری را می‌خواهند جای فرکی بیاورد و اینها را به او گفتم!

وی در واکنش به این پرسش که دخالت او در کادرفنی و مدیریت حرفه‌ای است، گفت: مگر شما حرفه‌ای عمل می‌کنید؟ کجای این فوتبال حرفه‌ای است؟ فرکی به من گفت 300 میلیون به باشگاه تخفیف دادم. تو نیز کمک کن تا بازیکنان از رقم قراردادشان کم کنند. من در جلسه‌ای بابت تخفیف دادن آقای فرکی از او تشکر کردم که باعث ناراحتی ایشان شد و گفت من این کار را نکردم.

ورود محرم به پرونده جذب بازیکن و حتی ارنج تیم که توسط خودش هم تایید شد پرونده عجیب و غریبی را در باشگاه سپاهان باز کرد که همه ارکان این مجموعه از مدیریت مجموعه فولاد مبارکه تا کادر فنی تیم را هم تحت تاثیر قرارداد. به هر حال باشگاه سپاهان به عنوان یک مجموعه بین‌المللی در طی این سال‌ها آنقدر موفق عمل کرده بود که کوچکترین تصوی در مورد بحران این مجموعه وجود نداشت.

واکاوی رفتار ایگور استیماچ و بی‌کفایتی او در مدیریت مجموعه زیر دست خودش که این همه حاشیه در سپاهان ایجاد کرد بخش دیگری از صحبت‌های محرم نویدکیا بود و نشان داد که دلالیل نتیجه نگرفتن ایگور استیماچ چیز دیگری بوده است.

نویدکیا در ادامه اظهاراتش در این بخش گفت: وقتی ایشان برخلاف همیشه اسامی و ترکیب بازی برابر استقلال را اعلام کرد به بازیکنان گفتم تا وقتی من هستم اجازه نمی‌دهم آقای باقریان و استیماچ کاری به این تیم داشته باشند.

گل به خودی محرم

اما تلخ‌ترین قسمت صحبت‌های محرم در برنامه 90 مربوط به وقتی بود که او یک به یک بزرگان و پیشکستان فوتبال اصفهان مثل محمود یاوری، حسین چرخابی، رسول کربکندی و سایرین را در مقابل خودش چید و همه را به رگبار بست تا نشان دهد که با توپی پر به برنامه 90 آمده است.

در ادامه محرم به انتقادهای کربکندی واکنش شدیدی نشان داد و گفت: این آقا نیز مانند برخی از پیشکسوتان پرسپولیس و استقلال که تیم ندارند منتظر است تا اتفاقی بیفتد و شاید روی نیمکت سپاهان یا ذوب‌آهن بنشیند.

این بازیکن محبوب در بین هواداران سپاهان در ادامه صحبت‌های خود چرخابی را نیز بی‌نصیب نگذاشت و کفعمی را نیز مدیری ذوب‌آهنی در باشگاه سپاهان خواند.

او سپس مدیران شرکت فولاد مبارکه را مورد انتقاد قرار داد و گفت: در دو سال و نیم گذشته سپاهان 3 مدیرعامل عوض کرد در حالی که پیش از این هر 10 سال یکبار یا 5 سال یکبار تغییر مدیریت داشت. تمام این مسائل هم تقصیر آقای سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه است که ضعیف ترین افراد را برای این کار انتخاب کرد در حالی که سپاهان به افراد قوی نیاز دارد.

شاید تا قبل از این اصفهانی‌ها نشان داده بودند که در فوتبال ایران هوای یکدیگر را دارند و حتی این توافق و همراهی در بدبینانه‌ترین حالت به وجود یک باند فرضی در فوتبال ایران هم کشیده شد اما محرم نشان داد که اهالی فوتبال اصفهان آنطور هم که گفته می‌شود هوادار یکدیگر نیستند و زماینکه اسطوره یک باشگاه همه را از دم تیغ می‌گذراند دیگر از بقیه نمی‌توان انتظار دیگری داشت.

تنها نکته امیدوار کننده اینجاست که هیچکدام از آنهایی که مورد انتقاد محرم نویدکیا قرار گرفتند بر روی خط تلفنی برنامه نیامدند تا آتش این اختلاف بیش از این شعله‌ور شود ولی باید امیدوار بود تا در این چند روز آینده پیشکسوتان فوتبال اصفهان خودشان را وارد این بازی رسانه‌ای نکنند تا شاید این پرونده خیلی زودتر از حد معمول به دست فراموشی سپرده شود البته به شرطی که محرم باز هم هوس افشاگری به سرش نزند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =