ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات با اشاره به سهم 17 درصدی فارغ‌التحصیلان در حوزه ICT گفت: در کشور سالانه 170 تا 180 هزار فارغ‌التحصیل در حوزه IT داریم و طبق بررسی‌های جهانی، IT حوزه‌ای است که می‌توان با سرمایه‌گذاری کم در آن شغل ایجاد کرد بنابراین این وظیفه ملی است که برای جوانان ایجاد شغل می‌کند.

واعظی افزود: در حال حاضر هیچ روستای بالای 10 خانوار وجود ندارد که تلفن نداشته باشد و بسیاری از روستاهای زیر 10 خانوار هم تلفن دارند و ما تلاش کردیم خدمات اینترنتی را نیز به روستاها بیاوریم و برای ارتباطات و باقی مزایا و خدماتی که هموطنان در روستاها باید داشته باشند، نیز تلاش کردیم.

واعظی با بیان این‌که پست بانک، بانک تخصصی ICT کشور برای ایجاد اشتغال و رونق در این بخش است، اظهار کرد: با موافقت وزارت اقتصاد و دارایی، پست بانک، بانک عامل وزارتخانه و شرکت‌های زیرمجموعه شد تا به عنوان بانک تخصصی بخش ICT قرار گیرد.

وی با تاکید بر رضایت مشتری بر مشتری‌مداری و تعامل بیان کرد: در چند ماه اخیر در ایران این اشتیاق ایجاد شده که افراد در حوزه ICT سرمایه‌گذاری کنند و کسی که می‌تواند نقش مهم تعیین‌کننده در این زمینه ایفا کند پست بانک است که باید بخش داخلی و بخش بین‌المللی خود را فعال کند تا زمینه‌ی سرمایه‌گذاری ایجاد شود.

واعظی همچنین به وام وجوه اداره شده اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سالانه وام وجوه اداره شده از طریق پست بانک به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازد و همچنین در زمینه‌ی نیروی انسانی در بانک نیروی جوانی داریم که سرمایه‌ محسوب می‌شود و باید به این نیرو آموزش و انگیزه تزریق شود.


5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =