محمودی: تحقق نشاط اجتماعی از مسیر توسعه فرهنگ ورزش عبور می کند

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج گفت: تحقق نشاط اجتماعی از مسیر توسعه فرهنگ ورزش عبور می کند و فراهم آوردن امکانات لازم جهت آشتی دوباره مردم با ورزش نیز بر دوش مسئولان سنگینی می کند.

  به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، بهنام محمودی ادامه داد: ورزش الفبای سلامتی و تندرستی است و شهروندان از طریق تحرک جسمی و تخلیه انرژی خود در بستر فعالیت های ورزشی قادر خواهند بود تا عمری طولانی و توأم با صحت و سلامت را برای خویش رقم بزنند.

این مسئول شهری افزود: توسعه فرهنگ ورزش، احداث پارکها و سالن های ورزشی در مناطق 12 گانه به ویژه محلات محروم و کم برخوردار یکی از سیاست های راهبردی دوره چهارم مدیریت شهری کرج بوده است که در این راستا شاهد بهسازی و تجهیز بسیاری از مجموعه های فرهنگی، ورزشی می باشیم و تمام سالن های ورزشی نیز صبح ها به صورت رایگان در خدمت ورزش صبحگاهی بانوان می باشند.

کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال کشورمان با بیان اینکه «توسعه فرهنگ ورزش مترادف با کاهش آسیب های فرهنگی و اجتماعی است و جوانان و نوجوانان را از گرایش به سمت بزه و گناه باز می دارد.» خاطر نشان کرد: ورزش روح و جسم انسان را صیقل و جلا می دهد و آدمی را با انرژی های نهفته در وجودش آشنا می سازد و افراد با انرژی حاصل از ورزش کردن قادر به رقم زدن روزگاری خوش و خرم برای خود و خانواده خویش خواهند بود.

محمودی با تاکید بر اینکه بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور و رکن اصلی بنیان خانواده باید بیش از پیش نسبت به فعالیت های ورزشی و تحرک جسمی حساس باشند، بیان داشت: مادران به عنوان تربیت کنندگان آینده سازان فردای این مرز و بوم نقش بسزایی در تشویق فرزندان خویش به فعالیت های ورزشی ایفا می کند و باید از ظرفیت این عزیزان نیز در توسعه فرهنگ ورزش بهره جست.

این نماینده مردم کرج در شورای اسلامی شهر ادامه داد: به باور بنده مدیریت شهری در دو سطح نسبت به توسعه فرهنگ ورزش احساس وظیفه و مسئولیت دارد؛ نخست توسعه زیرساخت های ورزشی و نهادینه کردن ورزش های همگانی و صبحگاهی که افزایش تعداد پارکها، احداث جاده تندرستی، نصب ست تندرستی در بوستانها و اقداماتی از قبیل را شامل می شود و دوم حمایت از ورزش حرفه ای و قهرمانی.

وی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگ ورزش و پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان یکی از توصیه های اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود، عنوان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که تمام اقشار جامعه به تناسب وضعیت مالی و سطح حرفه ای خویش قادر به استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی باشند و از متولیان انتظار می رود که در ساخت این فضاها عدالت اجتماعی را مد نظر قرار دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 539525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =